Aprilsnö och Wildkids

April ska vara underbart, den finaste månaden på året, och så snöar det. Jag trodde att vintern var över nu. Fick till och med ta vinterjacka på mig när jag skulle till Ellösparken idag. Det är fel. Det ska inte snöa i april, men det snöar säkert bara för att Ed åkte till Irland idag. Sakna honom <3

Jag ska intervjua en vykortsfotograf. Det är coolt. Fast om jag fick välja skulle jag inte välja det, men hur ofta har man en fri vilja i livet? Typ aldrig, men men. Det löser sig. Vykort är i alla fall trevligare än photoshop och reklam. Jag har aldrig förstått meningen med photoshop. Om man inte får ljuga i text borde man inte få ljuga i bild heller. Men det är det la ingen som bryr sig om eftersom vår värld går ut på att ljuga.

Imorgon ska jag på kören i tre timmar. Öva upp min tyska haha. Vi har konsert i Hagakyrkan den 14:e april kl 14.00. Lite coolt. Och nu är det bara 12 dagar kvar tills jag ska åka till Stockholm. Weiiie. Längtar så. Då ska förmodligen både Christofers och Eds band ha spelning. De är asbra. Jag lovar =) .

Det här programmet Wild Kids som sänds på SVT... Vad f*n är det för någon jävla skit? Små skitungar som hatar varann och tävlar om en resa till Afrika. För er som inte känner till programmet kan jag förklara att det är som Expedition Robinsson fast istället för att bli utröstade när de förlorar en tävling så vinner de nya kompisar. Men de får själva välja ut vem de vill ha i laget med hjälp av personbeskrvningar om folk. Så kollar ungjävlarna och bara "nee hon hade skolböcker som personlig sak, vilken tönt." eller "nee hon har lätt för att bli arg. henne vill vi inte ha.". Så det där arga barnet och skolboksungen fick aldrig vara med i programmet! HALLÅ? vart är världen påväg? När tv börjar sända dokusopor för 10åringar blir man förbannad. SPECIELLT när det är Kanal 1 som gör det. Okej om det varit tv7 eller tv3 eller tv5 men SVT? Okej att SVT gjorde en miss när de började sända Riket och Bingo Royale, men detta? ååååååh!!! Klaga inte över att folk snacka skit. Min 9åriga kusin vill inget hellre än att vara med i Wild Kids. Visst skulle hon passa i skogen bland djur och sådant, men det är inte det Wild Kids går ut på. Det går ut på att folk ska bli förbannade över att småbarn sitter och är elaka mot varandra och gråter. Så kommer Myror-i-brallan-Ola med sin gnälliga dialekt och säger: "Nu mina små barn ska vi ha pristävling och priset är era föräldrar, men de får välja mellan att träffa er och få en ny bil och tyvärr så väljer era föräldrar bilen så det blir inget pris för er. Gå nu till lägret och sov bland farliga björnar och vildsvin så ska ni upp klocken 5 imorgon bitti och städa i djurparken efter alla djur som skitit ner."
Nu tycker jag att ni som läser detta kan skicka in arga insändare till SVT (gärna lite överdrivna) så de lägger ner det där jävla skitprogrammet. Satsa på Björnes magasin och Nalle bor i ett stort blått hus, sånna program som barn SKA titta på för att vara barn.
Det var EN sak att Paradise hotel sände sina program klockan 17-18 mitt i veckan så att alla föräldrar skulle bli förbannade på tv för att deras ungar kollade på när folk hade sex i tv innan bolibompa. Det är kanske inte så jättebra det heller. Men när man flyttar den säningen till klockan 22 på kvällen och ISTÄLLET startar en likadan såpa (utan sex) för barn. Så kunde de lika gärna struntat i det och låta Paradise hotel fortsätta sända innan barnprogram. Om jag var tvungen att välja hade jag hellre sett att mina ungar såg på paradise hotel (där de ändå inte förstår någonting) än är med i en skitdokusåpa för ungar och lär sig snacka en massa skit. Jag tror inte saker och ting handlar om VAD folk gör i tv utan VEM som gör det. Sätt barnen framför big brother och säg "sånt här gör inte barn för det är ju inga barn där, eller hur?" det funkar nog bättre än när man sätter dem framför en skitsnackande unge i Wild kids och säger "sånt här gör inte barn, de tär bara den dumma ungen som gör så" . Barn lär sig efter andra barn. Så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback