Dagens tankar

Idag var det en kille från Unga Brottsoffer och föreläste typ. Han fick mig att tänka. Han hade blivit misshandlad och fått massa efterskador. Sedan sa han "Man kan aldrig glömma förrän man accepterat det som hänt". Vilken oerhört klok människa. Men huuuur liksom? Visst det funkar ju så, men det borde inte funka så. Det är ju så dubbelmoral. Gud är jobbig ibland (f*n ta dig om det finns liv på den nya planeten dom hittat. då är du i princip utesluten).

Så var det en teatergrupp som spelade en teater som jag inte riktigt fattade vad den handlade om. Men en sak gjorde mig irriterad. Den ena tjejen sa att uteliggare får skylla sig själva för att de inte har jobb och bostad osv. Så kom den andra tjejen och sa ungefär "Så kan du ju för fan inte säga. Dom kan väl inte hjälpa att deras knarkarföräldrar sprutade heroin i dem när de va 10 år gamla. Då är det mycket lättare att trilla dit" och att deras liv vart så misslyckat och så. Sånt där skitsnack gör mig förbannad. Vem säger att alla hemlösa ska vara missbrukare eller haft en taskig barndom? Nej, jag blev sur, så jag gick hem. För övrigt var den riktigt bra, förutom kanske att de satt och drack öl i pjäsen. Kanske inte så smart när alla tidningar varnar för hur många ungdomar som kommer ha sin första fylla idag på valborg. Men läste en smart sak i Aftonbladet (?) idag. En kvinna som sa "Det är valborg och många bekymrar sig över ungdomars spritvanor. Varningsord en gång om året löser knappast problemen". Så jävla rätt va! Så tidningar, skärp er. Och även systembolaget reklamen: "Men om jag inte har druckit någonting när jag är 18, då kommer jag ju bli jättefull då och det är farligt" osv. Tror ni folk BRYR sig? Nej. Jaja.

En annan sak jag tänkte på var att Moderaterna vill ju göra straffen strängare och så bara för att folk som kommer ut gör nya brott. Men det tror jag beror på att fängelsena är så otroligt tråkiga. Gråa trista hus. Man borde snygga upp lite grann och satsa på att hjärntvätta folk istället. Måla väggarna rosa med gröna peacemärken på och så ska det stå "Man ska vara snäll mot alla" överallt, ta dit spåtanter och trollkarlar och jehovas som kan hjärntvätta dem från alla kriminella ting. Det är en smart idé. Jag skulle kunna vara en av de hjärntvättningsmänniskrona, och Angelica med när hon är frisk. Så ska det blåsas massa sopbubblor och finnas massa rum med fjädrar och bilar i. Sedan ska det finnas massa gårdar där det växer jordgubbar och hallon som man får plocka. Och så ska den där statyn som står på Avenyn i Göteborg stå där med. Den med den ihopknutna pistolen. Så ska alla fångar få varsinn hatt eller mössa eller keps eller vad de vill med en sån logga på. Och så ska man ha sammarbetsövningar varje dag och krama varandra. Det tycker jag är en bra idé!

Sedan läste jag i tidningen idag om en kille som är utvisad till Sverige. Han är svensk medborgare och bor i USA. Och han hade gjort några brott men han har aldrig varit här och kan ingen svenska. Nu är det säkert jättemånga som blir skitförbannade, men bli inte det. Detta landet utvisar ju folk lite som de vill när de är kriminella, så varför ska inte han komma hit? Sverige bara vill ha de finaste människorna här. De människora som inte syns, som inte gör något dumt. För vi ska vara det perfektaste landet och låssas skänka så mycket biståndspengar och vara så himla snälla mot alla så att vi sedan kan säga "Amen vi skänker faktiskt nästan mest biståndspengar i hela Europa." Jaha och? Det spelar ingen roll. Som Reinfeldt snackar om miljön "Jaa men Sverige är faktiskt väldigt bra. Dags för Kina och USA att skärpa sig nu." Men så kan man inte göra. Vi måste fortfanade kämpa. Vi kan inte bara skita i det för att vi är bäst! Åååh så löjliga de "viktigaste" människorna i Sverige är.
Varför lever vi egentligen? Är det för att lyckas bäst själva, tjäna så mycket pengar som möjligt så man kan köpa så mycket prylar och kläder som möjligt? Sedan då? När du dör... Vad händer med allt då? Om miljöförstörningen fortsätter kommer du säkerligen dö i förtid och då har du ingen nytta av dina pengar alls. Neej, vi lever för att hjälpa varandra. Ofta pengar har en roll i det hela då? Nej. Speciellt inte när de som har pengarna oftast är ego. Nej, hjärntvätta alla moderater och alliansanhängare. :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback