i-landsproblem nummer ett och två

image41
08:orna tycker att vi är helt knäppa, göteborgarna tycker att det är rätt okej "Det blir så mycket köer annars" säger dom. Och jag verkligen HATAR det. Jag åker över Götaälvbron två gånger varje dag och det är det värsta på hela dagen. Har ni åkt buss på Malta förstår ni vad jag menar med oförsiktig körning, men detta är nästan ännu värre. Och Tjörnexpressbussarna gör inte det hela bättre om man säger så. Snälla, silvertejp kanske håller ihop vägen men det gör inte vägen bättre. Älvsborgsbron repareras men Götaälvbron behövs mer. Det är den nya skitregeringen som inte gör någonting. Hata den. Nej man ska inte hata. Jag, Mimmi och William pratade idag om att man inte ska va elak mot folk. Eller det var mest jag som pratade. För även om personerna man pratar skit om inte vet om att man gör det så är det elakt.  Man ska ju vara snäll mot alla!

En annan sak som stört mig idag är alla förbannade cyklister överallt. Vad GÖR dom i stan? Dom är överallt och tror att de äger gatorna och kör som dårar. Sedan när nästan inga cyklar fotbromsar nu för tiden så då är folk mycket segare i bromsarna (eftersm händerna ligger på styret) och då kan de inte bromsa i tid och då är det bildarna och fotgängarna som måste bromsa. Visst är det miljövänligt cykla, men det är helt livsfarligt. Cykla ska man göra på landet och på små mysiga camingplatser. Inte i en STAD! Det är säkert bara för statsborna vill vara lantisar för dom tycker det är mysigt. Men ni är FEJK!

På lördag ska jag på The Ark i Trädgår'n. Ska bli roligt faktikst. När jag var i Stockholm i helgen lyssnade jag på massa musik på Christofers dator och så hade han två The Ark-låtar. Och så stod det genre och där stod det Gay. Man bara "VAAA?" Och Christofer och Edvard skrattade jättemycket. Elaaaakt!

Pappa tycker att jag ska intervjua Mimmi i min klass till hans tidning för att hon ska spela i En Midsommarnattsdröm. Får jag det Mimmi? :) Hihi. Jag intervjuade SCHTUNK en gång när jag var 13 år till hans tidning och Robin Ridell bara "Har du skrivit det? Det är ju asbra!" :P haha. Fett coolt. Hans pappa är regissör och det är cooooolt som fan för det ska jag med bli. Och om jag får intervjua Mimmi kan jag visa det för Madeleine sen och då tycker hon att jag är bra kanske :) Hon sa i alla fall att min krönika i GP var bra. Snällis-Madeleine!

Och Johan i Stenungsund ska typ dö. Jag ska slå sönder hans bil och bränna upp den. Han ska inte vara elak mot NÅN! Speciellt inte min Lina! Så det så!

LiiiiNa+LiiiiN=Spårvagnshumor
Saknar 9:an <3

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Klart du får intervjua mig! Då blir jag kändis xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback