Låt alla sjukskriva sig

William Forslund i min klass skriver med en 12-årig tjej på msn som tror att han är William Forslund i Wild Kids. Hon är typ kär i honom. Haha. Det är rätt skoj! "Det var klibbeliklabb" Sååå skön! Fast nu ska de lägga ner Wild Kids och det tycker inte den tjejen är bra för hon vill vara med! Stackarn.

Idag var jag på stan med Mimmi
, vi var på Indiska och jag hittade ett grönt diadem. Mitt jordgubbsdiadem har ju gått sönder så jag funderar på att införskaffa mig ett sånt. Vi hade ingen idrott. Det var typ bara 4 i klassen som hade badkläder med sig så en viss person tror jag gick till Fridjof och visade upp en lista på hur många som inte hade kläder och bad få lektionen iställd så hon/han inte skulle få frånvaro eller nått. Usch då. Haha. som fanns i lägenheten för nu skulle de heeeeem. :D weiiiie. Jag kommer behöva en större byrå för allt kommer inte få plats, men det löser sig. Allt löser sig :). Jag orkade egentligen inte, men jag var tvungen för jag har inte varit där på flera veckor och nästa vecka har jag körrep med Domkyrkans ungdomskör så då kan jag inte heller. På vägen dit så var det typ två gäng med Hammarbysupportrar som gick runt och skrek "hata göteborg" över hela Vasa/Haga. Värsta läskigt. Så när jag gick ner mot Hagakyrkan så stod det ett gäng supportrar och ett gäng poliser, och en kille stod bara och skrek mot himlen och sedan kom två av hans kompisar och skrek "Arrestera honom!!!" till poliserna. Och sedan skrek de efter mig. Värsta läskigt. Sedan fick de åka polisbil. haha. Det var bara jag, Susanna och Oskar där och vi skrev miljöbeskrivningar. Min blir jättebra tror jag. Sedan satt jag på centralen i en timme och väntade på mamma. Hon har varit på Island :).

Idag stod det på Metros löpsedel typ "Metros reporter avslöjar: Det är jättelätt att sjukskriva sig"  Då förstår inte jag. Skulle det vara svårt eller? Vill de att man inte får sjukskriva sig om man inte är tillräckligt sjuk? Jag har aldrig förstått den här sjukskrivningsdebatten. VARFÖR måste man vara sjuk för att sjukskriva sig? Jag tycker det är helt okej att sjukskriva sig om det hänt något väldigt jobbigt eller om man är väldigt trött eller utbränd. Annars riskerar man ju att vara borta en längre tid från jobbet senare. till jobbet även fast de är sjuka.
image33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback