Människan är omänsklig

Jag har religion nu, men PALLA alla egoistiska moderater. Ööh nej. Vad är det för skola man valt liksom. Jag bara hade asbra betyg i 9an och börjar här och sedan kommer min bror med lite sämre betyg och kommer in på donnergymnasiet och han bara "nee tror inte jag vill gå där". Man bara Varför ska livet vara så orättvist? Ååh, jag ska alltid ha sån otur med skolor. Man borde dela upp det så att ALLA får gå på EN skola de inte trivs på än att några bara ska gå i skolor de inte trivs på. Sedan blir jag lite störd på folk som kommer fram till mig och säger "vet du linn, jag har varit nykter i fem dagar" eller "Linn, jag har inte druckit på hela helgen"  "jag drack bara en öl igår" Jaha? So What? Varför säger alla så till mig? Vad har jag med det att göra? Gå och säg det till någon annan. Vad vill ni att jag ska säga? "Nej men vad tråkigt" eller "Ja men gud vad bra!". Jag säger ingenting, för jag har inget att säga. Ofta jag skulle gå fram till er och säga "Vet du? Jag har inte druckit vatten sedan i onsdags" Inntresseklubben antecknar menar jag!

Men snart är det sommarlov i alla fall, och då ska jag till Estland, sedan ska jag till Stockholm och fira midsommar om jag hinner (kommer hem från Estland dagen innan) Och sedan ska jag förhoppningsvis jobba i Varberg och vara på Kulturkalaset. Hoppas Kerstin och Stockholmarna kommer ner då. Ska kanske till Arvika med. Älska sommaren. Jag har flyttat hem nu med. :) Weiie. Askalas. Och så har jag möblerat om på mitt rum och ställt in en extra garderob (min byrå var full redan när jag hade massa kläder i Göteborg) haha. Och min bror städade också sitt rum så nu har vi världens finaste rum, förutom att mitt rum är varmare. :)

Idag i Punkt se läste jag en krönika av en sjuk tjej. Hon skrev att svenskar måste våga att säga nej till flyktingar utan att vara rasister. Hon sa att hon inte visste något om politik med vad hon LÄST i tidningar kunde hon förstå att inte psykvården och sånt där fungerade. Vad fan vet hon om Sveriges psykvård, och vad vet tidningarna. Media vet INGENTING. De bara ljuger ihop någonting som låter bra och så att folk ska bli förbannade på samhället. Tjejen fortsatte att bara snacka sin goja om att vi ska ta hand om alla som är här först och att vi inte bara kan öppna upp Sveriges gränser. Då undrar jag VILKA GRÄNSER? det är ju bara på kartan som gränserna finns. Jaa, och kanske på Cypern (men jag har för mig att de rev den där muren i Nicosia). Samhället är helt sjukt. Kan inte folk börja emigrera. Alla i Sverige klagar ju på att det är såååå kallt här och att man måste åka till Egypten för att sola och sedan klagar de på att de inte finns någon snö så man måste åka till Norge eller Italien för att åka skidor. Hur ska ni ha det? Flytta ut ut landet då och lämna plats åt de som verkligen vill bo här. Gräset är alltid grönare på andra sidan. Vi  kanske rent utsagt ska byta länder med varann? Vi byter med Vitryssland så alla ryssar får bo här och vi får bo där. Eller så slutar ni bara klaga. Sluta klaga och var snälla mot varann. Vad tror ni att livet går ut på egentligen? Jaa, ni verkar inte veta! Då kan ni antingen gå och dö eller så skapar ni en gemenskap med de som haft lika tur som er som lever på jorden. Människan är helt omänsklig.

Jag ligger sjukt efter i skolan. Inte bra. Men mitt photoshop hemma laggar och ofta jag tänker sitta med mina saker i skolan. Skolan har ingenting med att göra vad jag gör. Det är mina saker. Men pappa kommer hem idag och han ska fixa allt åt mig :) Photoshop och Argusboken och Traderahemligheten. Hur bra är inte det då? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback