Stockholm <3

I fredags åkte jag till Stockholm. Jag fick ogiltig frånvaro på svenskan  men det var det värt. Satt bredvid en stockholmare på tåget, men hon gillade Göteborg bättre.
   När jag kom fram var det asmycket folk på t-centralen, men tillslut kom jag på gröna linjen mot Hässelby strand i alla fall. Och sedan buss 302. Jag fick gå av vid Tappström för Jamie Jewells soundchecking var försenat så jag fick sitta där med de, annars hade jag fått vara hemma hos Eve och Christofer aslänge helt själv. Två basar gick sönder under deras soundchecking :( . Stackars. Så vi fick åka och hämta en bas ute i Skärvik tills ikväll.
   Sedan kom vi hem till Christofer och då var Nea och Vero där. Vi hade asbråttom för vi skulle äta och så skulle de ha spelning på tappen om bara en timme. Edvard kom precis när vi skulle gå. Weiiiiie. Saknad <3. Vi missade nästan bussen, men det gick bra. Jamie Jewell spelade 20.40. Jätteduktiga. Det var deras första spelning ihop. Efteråt spelade Laura Hope. Kalasbra är dem och basisten där går i min vän Calle på Södermalms klass :).
Senare på kvällen åkte vi hem till Mickan som bodde ute i ingenstans. Fast det hette Sommarland och det låter ju rätt fint. Jag Christofer och Edvard åkte hem rätt tidigt efter att någon körde oss hem. Christofer åt taco hela natten ochjag pratade med Eve och Emelie. Sedan kom Edvard och Johan hem till Christofer. Johan hade varit på en annan spelning på Fryshuset och i det bandet sjunger han som spelar den lilla pojken i Glasblåsarens barn. Det tyckte jag var coolt.
image39 Jamie Jewell


På lördagen var jag medPuke Pies repning. Asgrymma ska ni veta. Fast Edvard är bäst. De skulle spela ikväll, men Christofer stack ganska fort för han skulle på Within TemptationArenan med Vero. Jag åkte med Edvard, Johan, Marcus och Hjalmar när de skulle soundchecka. Efter dem så soundchecka ett band som var helt brutalt. Sångaren bara skrek massa Hej hela tiden och ingen orkade lyssna så vi åkte och åt pizza istället och där träffade jag Eve och Emelie.
   Sedan gick vi till tappen och lyssnade på när killen i Glasblåsarens barns band spelade :P . Och en timme efteråt spelade PUKE PIE!  <3 Det var jättemycket folk där då :) När klockan var typ 12 gick vi hem till Johan och chillade lite. Då kom Christofer tillbaka från sin konsert. Det hade varit asmycketmedelålders människor där istället fr gothare. Konstigt tyckte vi. En tant hade sagt till Christofer att han tagit hennes ståplats. :S ofta. haha. Sedan var alla trötta så jag gick hem till Edvard och Hjalmar och sov.

image40 Puke pie <3



På söndagen vaknade jag astidigt. Vi åt frukost och sedan gick jag hem till Christofer. Edvard kom dit lite senare och vi åt pizza och såg på Smala Sussie. Ingen bra film tyckte jag faktiskt. Men men. Sedan var jag tvungen att åka hem. :( Blääää. Vill stanna hur länga som helst. Men jag ska upp igen den 16:e maj <3

Jag är glad och Edvard är bäst <3


Och dagens dilemma: Arbetsgivare vill se brottsregister, Regeringen sänker a-kassan så att ingen ska kunna leva på den för att alla ska jobba. Vad ska då alla gamla kriminella göra? Gå och dö eller? Så dåligt! Vill man skaffa jobb åt alla ska man skaffa jobb åt ALLA!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Mmm kräkspaj ;)
Du är så söt! Och grattis till Edvard osv


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback