I-landsproblemato

Igår hade jag två riktigt stora ilands-problem. Jag var så ARG! Först var jag skitförbannad på tåget från Stockholm när jag satt bredvid en ungefär 25årig kille som pratade JÄTTEHÖGT i sin mobiltelefon. Det var ovanligt högt, han skrek nästan och använde ord som "lilla gubben" och "bruttan" till sin jämnårige kamrat i andra änden. Han hade just gjort slut med Mia som skulle flytta hem till Stockholm och nu skulle han få träffa henne i 4 dagar nu när han åker hem från sin egen stockholmsresa efter två veckor. Och där har han ju inte tränat någonting. Han har bara sprungit en gång. Och så skulle det vara 18 stycken i laget på matchen nu osv osv.  Jag kunde inte sova nånting och jag funderade starkt på att ringa upp någon och skrika "JO DET ÄR BRA MEN DET SITTER EN KILLE BREDVID MIG OCH PRATAR I TELEFON JÄTTEHÖGT SÅ JAG HAR INTE RIKTIGT VAD DU SÄGER!"

Sedan när han la på fick jag tag på en metro och läste att Icas gamla kött ges till hemlösa. Vart fan är samhället på väg? Är inte alla människor lika mycket värda eller ska vi behandla vissa som DJUR??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback