LOGIKEN I TRAFIKEN?

Alltså VART ligger logiken i Göteborgs kollektivtrafik. Jag blir galen! En spårvagn/stombuss kommer väl i genomsnitt var 10:e minut.

Jag står vid Chalmers och väntar på 6ans spårvagn. 3 minuter kvar. Inte så farligt. Alla vagnar som kommer till Chalmers kommer antingen från Korsvägen eller Kapellplatsen.
Från Kapellplatsen går  7an, 10an, 16, 58, 158 och 753. Under de där tre minuterna jag står och väntar på spårvagnen kommer 7an, 10an, 58 och 753 PRECIS efter varandra. Vafan. Tänk de som står på Kapell nu och väntar. Fan vad de får vänta nu när alla bussarna och spårvagnarna kom på en gång!

Sedan skulle jag hem. Stod på Järntorget. Därifrån går fem bussar och spårvagnar åt mitt håll. Tre gör det inte. Hur länge får jag inte vänta? 9 minuter! Vad fan är trafiken på VÄG???
Jag kom äntligen fram till Vasa. SVINKALLT!!! FY FAN! Jag orkade inte gå hem. Måste ta en vagn.  Kan ta 7an, 10an, 753, 16, 40 och 48. När kommer nästa? 9 minuter. Jag orkar inte!

Död åt Västtrafik!

(fast egentligen, dagens i-landsproblem?)

Spårvagn

Kommentarer
Postat av: jess

ajsing, inte skall du klaga på ynka nio minuter. här går bussarna en gång i timmen. var tacksam! :)

Postat av: Linn

om det ändå vore så väl. Att de gick en gång i timman. Då skulle man ju vara förberedd på det.

2007-03-03 @ 22:53:59
URL: http://regnspeglar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback