Rasistiska trakasserier

Jag har lite smått börjat fundera över Nationaldemokraternas åsikter. De kallar sig inte rasister utan är bara nationalister/patrioter.
Men när de skriver i sitt valmanifest: "Undfallenhet för rasistiska trakasserier och ”bötning” mot svenska elever får inte tolereras." så börjar i alla fall jag undra. Vadå svenska elever? Är rasistiska trakasserier mot svenska elever ett större problem än mot utländska? Jag förstår inte riktigt.

Vad innebär rasistiska trakasserier mot svenska elever? Är det när någon skriker "Jävla svenne" i korridoerna? Folk menar ju att Sverige är svenskarnas land, att svenskar i första hand har rätt att bo här. Jag skulle inte blivit kränkt om någon mobbat mig för att jag är svensk. Och sedan tvivlar jag på att det här problemet kan vara så vanligt.

Är inte alla trakasserier lika viktiga att jobba mot? Är svenskar mer värda än andra? Det är sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback