Transvestiter

Idag var det melodifestival. Och efter melodifestivalen var det ett program när en intervjuade en transvestit. Nej, han var inte bög. Han var transvestit. "Guuuuuud så äckligt" tänker alla killar.
Då kommer vi in på det här med manligt och kvinnligt. Det finns två fack. Antligen är man tjej eller kille. Om en tjej klär sig i killkläder är hon fortfarande tjej.  Men klär sig en kille i tjejkläder är han plötsligt bög. Finns det egentligen tre fack? Tjejer, Killar, Bögar? Varför tar man förgivet att en femenin kille är bög?

En gång när jag var 13 år. Så klädde jag och min kompis Sofia ut oss till killar. Shiit va coola vi var då vet ni. Vi cyklade in på grannvägen så kom det en raggarbil och en man i den sa "tjeeena grabbar". Respekt!

Men om vi hade varit killar och klätt ut oss till tjejer. Hade det varit lika respekt enligt andra? Vi blev aldrig kallade transvestiter, trots att vi tyckte det var skitkul att klä oss som killar.
Är det bara män i kvinnokläder som är transvestiter? Hur många killar har man inte stött på som älskar bröst? Vill de egentligen ha egna bröst att känna på men inte vågar erkänna det?


Killar är helt enkelt mesiga som inte vågar. Tjejer vågar klä sig som killar, tjejer vågade sätta på sig byxor och slips.

Killar våga! Vad andra tycker om er är inte ert problem.

I allmänhet också.
Vad ANDRA tycker om er är inte ert problem!¨


Sofia, Magnus och jag    Jag 13
Två bilder på mig tagna sommaren 2003 (Jag i blått)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback