Abort

I Danmark har man nu startat ett politiskt parti som är emot abort. Jag har följt abortdebatten som Kristdemokraterna satt igång ett tag nu men inte brytt mig så mycket förrän jag läste en insändare som skrev att man får skylla sig själv om man blir gravid och det faktiskt finns p-piller och andra preventivmedel och hon ville förbjuda all abort totalt.

Visst kan jag till en del hålla med om att det är jävligt klantigt att inte skydda sig. Men om man blivit våldtagen då? Kul att förklara för sitt barn "nämän din pappa våldtog mig i Slottskogen en gång och jag vet inte vem han är". Yeah. Då kommer man helt plötsligt in på de som kristdemokraterna också är emot: Homoadoption. "ALLA BARN HAR RÄTT TILL EN MAMMA OCH EN PAPPA". Dubbelmoral kanske? Men jag tycker att man har full rätt att göra abort vilken orsak det än är.

Man kan göra abort fram till 22:a veckan. Min syssling är född i 23:e veckan och han klarade sig. Sådana händelser gör debatten ännu större. "Om man kan rädda ett barn i 23:e veckan är det mord att döda ett barn i 22:a."

I krig får man döda folk. Det är ingen som bryr sig (i vart fall inte i ett i-land som Sverige), förutom FN kanske. Om man nu för döda folk i krig, varför skulle man inte kunna få döda folk som inte ens är människor ännu? Man börjar  faktiskt räkna åldern från den dagen man föds. Alltså börjar man vara människa från den dagen man föds även fast man lever innan också. Abort görs i magen, innan barnet blivit människa. Och det är ju inte så att barn som föds i 23:e veckan är utom fara. Och är man emot abort borde man vara emot preventivmedel också. P-piller dödar massor med ägg varje månad till exempel, spermier som inte blir befruktade dör. Är de också människor?

image61Jag tycker att kvinnan har rätt att bestämma över sin egen kropp. Det ska inte Göran Hägglund eller opålitliga danskar göra. Det är bättre att ta bort barnet så tidigt som möjligt. Annars kanske föräldrarna (som inte ville ha barn) dödar det och dumpar det i en sopsäck i skogen när barnet är fött.

Man ska alltid skydda sig, men ingen ska bli straffad om man inte gör det! Det är viktigt att alla barn är önskade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback