Svenska samhället duger

Äkta svenskar är moderater. Det spelar ingen roll om de är fattiga eller rika. De är egoistiska. Jag tycker att vi kan sluta klaga på svenska samhället. En psykstörd man som blir utsläppt lite för tidigt och mördar två barn. Det är hemskt, men man behöver inte säga att hela Sveriges psykvård inte fungerar för det vet vi inte ett skit om. De gör så gott de kan. Vi kan aldrig få ett bra samhälle för alla. Moderatsamhällen är bara bra för de rika och egoistiska och socialdemokratiska samhällen är mest bra för de fattiga. Så är det. Ingen kan någonsin bli nöjd. Men om Somalia haft ett svensk samhälle hade de varit jävligt glada kan jag säga, vilket block som än styrt. Fy vad bortskämda alla är.

Jag fick åka till sjukhuset natten till lördag. Där kom en sköterska och tog stick i fingret på mig, utan bedövning. Jag skrek i flera timmar. Men efter ungefär två timmars väntan kom en doktor . Han kunde inte svenska så bra men ställde massa frågor. Jag hade inte ont längre och fick åka hem.
Sedan kommer svenskarna och bara: "Vaaaa? Två timmars väntan? Tacka vet jag privat sjukvård där man får hjälp direkt."
Jag svarar: "Öööööh, jag är tacksam över att jag fick hjälp över huvudtaget. Det fanns väl folk som hade mer behöv av hjälp och som väntat längre än jag."
Resten attackerar igen: "Förjävligt att vi ska ha läkare som inte ens kan svenska"
Jag svarar: "Jaa, de lär sig inte mer svenska av att vara arbetslösa."

Nej, varför skrev jag så? Jag vet inte. Kände bara att något måste jag avreagera mig på. Min medicin är farlig på många sätt. Jag kan bli så fruktansvärt förbannad, men hellre det än att ta livet av mig. Även om det är småsaker. Men nu är jag ledig i alla fall. Skjuter kanske upp min skolstart om jag inte orkar. Jag är in te redo än. Måste fylla hjärnbiblioteket med smarta svar-på-tal först.

Ett år som ettan till? Never!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

jag vill att du ska komma tillbaka till skolan <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback