Gemenskap in my ass

Ofta att jag skulle gå på Lindas fest efter vad alla håller på och tjatar? Öööh nej! Så är det bara! Saga på kören sa en sak om bra klasser. På hennes förra skola hade henens klass haft så bra gemenskap och alla lärare pratade så gott om deras gemenskap och att alla var så bra vänner och så vidare. Visst hade klassen en skitbra gemenskap men Saga var inte en del av den gemenskapen. Fast det var nog hennes eget val. Precis som med mig. Min klass har skitbra gemenskap (?), alla älskar klassen och typ "åååh alla är så bra vänner och jag älskar verkligen överdrivet mycket min förbannade klass", men jag har verkligen inte lust att bli en del av den. Visst kan jag vara skitjobbig och trotsig, men det är för att jag vill försäkra er om att jag inte vill vara med i eran fjortisklassgemenskap.
   Jag kan avslöja en sak om M06B. Eftersom jag är lite med alla och inte bara alltid med några så VET jag hur mycket skit folk i klassen pratar om varann. Men det vet ni inte om. Ojsan!! Vart tog eran fina gemenskap vägen? "nämen hejsan vad hon är ful" och "herregud vad töntig hon är" och fan också "hon är min bästa vän men hon är ful". Jaha. Hej jag går i M06B och vi har världens bästa gemenskap. Jaa just det det har man ju hört. Bäst gemenskap på skolan. Ja men vilken tur att du har fått så TUR att få hamna i en sån underbar klass.
   Men det förstås. Har man inget ont av skitsnack så gör det ju absolut ingenting. Tycker bara att den där gemenskapen alla pratar om är lite fejk då. Men det rör ju inte mig. Men jag trivs ändå i min klass på något sätt. Finns många som är snälla även om det också finns sjukt jobbiga folk som tjatar ihjäl mig på saker det inte vet ett piss om och som de inte ska lägga sig i. Så länge jag inte behöver vara med i eran fejkade gemenskap så har jag det kalasbäst.

Oj vilken risk jag tog nu när jag skrev om detta i min blogg. Men det gör ingenting. För jag tycker så här och det vet säkert några om. Jag är inte subjektiv, jag säger bara som det är. Och så här är det. Sad, but true!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback