Lärare

Om precis en månad fyller jag år. Hur coolt är inte det då? :P


Idag var jag ledig från skolan. Sov så länge så länge. Så drömde jag en skitkonstig och läskig dröm.

Jag och Kerstin Hertzman var i Stockholm. Så hade vi träffat Calle (han spelar trummor och är ascool haha) och hans kompisar där. De var snälla och vi gick på något torg. Vi åt gasglass (?) Men sedan blev glassarna burkar med jättefarlig gas i. Och så sprutade Calle och hans kompisar sånt i mitt o Kerstins ansikte (fast bara på skoj haha). Så sprang vi upp för en backe och då var vi plötsligt i Göteborg allihopa. Så skulle vi springa in genom porten till lägenheten men så åkte dörren igen och Kerstin fick den i huvudet.  Hon bara trillade ihop och blodet sprutade. Så kom Calle och lyfte upp henne och så skulle vi bära in henne i lägenheten på första våningen. Men så tappade Calle henne för det sprutade så mycket blod. Och sedan vaknade jag. Och då bestämde jag att hon klarade sig :) . Men det var lite scary...

Sedan ringde min skrivarkurslärare och sa att hon var sjuk och att JAG skulle vara lärare och lära de andra att skriva ett reportage (för det kunde jag såklart eftersom jag går media). Men jag tänker ju aldrig när jag skriver så jag visste inte hur jag skulle förklara det. Så fick jag åka till skolan och fråga min textlärare Madeleine hur man gjorde. Så förklarade hon och jag fick till och med låna en bok. Och det var faktiskt ganska enkelt om man tänkte efter.
   Så tänkte jag att det är nog lättare om man visar ett reportage så de kan läsa och se hut allt är uppbyggt. Jag letade på internet efter något bra reportage, men jag hittade ingenting. Men förra terminen hade jag skrivit ett reportage som jag ju kunde använda. Jag tittade i min "skolmapp" på datorn och hittade allt jag skivit under läsåret utom just det reportaget. Bra jobat Linn. Nu var det kört. Palla åka till skolan!
   Men så kom jag på en smart sak. NTI-gymnasiet i Sundsvall har en nättidning på internet där det finns massor med reportage man kan låna. Så jag gick in på den. Och vilket var det översta reportaget. ? MITT! Som jag letade efter. Publicerat igår! Vadå slump? Haha. Men allt är inte slut.
   Jag skulle skriva ut 5 stycken exemplar (för de är fem stycken på kursen) och min skrivare skriver ut ganska kladdigt. Men så fick jag ut några jättefina som inte var kladdiga alls. FYRA stycken. Sedan la skrivaren av! Den femte kom ut i detta skicket: Bra jobbat menar jag...




Men det gick bra i alla fall. Fast alla skrev inte klart sina reportage. Men jag började faktiskt skriva ett om en tjej som hette Johanna där. Hon hade så krångligt efternamn. Krångligare än mitt. Och det var två stycken. Men de var fina :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback