Nu tändas åter ljusen, både här och där

Igår var jag på genrep på musikföreställningen "nu tändas åter ljusen" i Ellösparken. SÅÅÅ bra! Världens bästa låtar och så var ju min bror och min pappa med och då blev det ännu bättre :). Föreställningen handlar om Ellösparkens historia genom förra seklet och så spelas låtar av de artister som varit där. Till exempel Hep stars, Alice Babs, Ebba Grön, Imperiet och många fler.
Finns inte nån som kan som en riktig man dricka ööööl och åka hoj, Power to all our friends, to the music that never ends, to the people we want to be, baby power to you and me, Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig, för jag trodde att du fanns och väntade mig, She's a sunny girl, a real girl and no-one can declare that she's something that I never need and never want to care for.          <3
Bilder finns under länken nedan:
http://Sagoby.bilddagboken.se/index.phpmain=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP3Q9MTE3NDUxODAwMSZpZD0zNzIyNTM2MA==

Idag var jag sjuk lite. Eller nja, men jag orkade inte gå till skolan för jag ville vara hemma. Jag har det helt utmärkt här, och kunskapen har inte försämrats. Fick faktiskt 12 poäng på matteprovet som jag bara hade trott jag skulle få 5 rätt på. Så det är ju bra. Och så fick jag VG på två saker i engelskan. Det är kanonbraaaa :D:D För jag har IG-varning, fast det borde jag ju inte ha nu:). Anna-Karin är snäll. Om jag får byta mentor i 2an (som jag nog kommer få) så vill jag ha henne =) . Weiie.

Jag har just sett på Hair. Fin film tycker jag. Nästan så man bli avundsjuk, men avundsjuka är ju ingenting jämfört med mycket annat. Fattar inte ens varför det existerar. Om folk inte kan göra nått annat än att gå och tänka på alla andra kan de inte ha bra självförtroende. Om det ska bli modernt att vara avundsjuk så överlever bara de starkaste. Precis som i djungeln, i lumpen och i moderaternas önskeframtid. Och det är inte bra alls!

Tänk om jag skulle ta och börja på estetlinjen i Ellös :) . Det hade varit väldigt kul. Men kanske inte så kul att gå om ett år. Men man kan ju alltid fundera. Fast mamma och mormor tror inte att jag är seriös. Men bara för att det gick åt helvete i Henån så behöver det ju inte betyda att det går åt helvete i Ellös :p Och Orust är ju faktiskt min ö. Städer är nog inte riktigt min grej. Jag är inte anpassad. Jag gillar inte att ha folk så otroligt inpå. Som grannar och sånt. Jag vill ha min egen musikvolym på stereon, rösten och synthen. och SYNTH!!!! Hur kul är det är spela? Det är så boring att man avlider. Piano <3  Weiie.

Jag har kommit på en sak. Alla NTI-skolor i hela Sverige är ju väldigt små skolor och det är medvetet ju. Sedan ska de ligga MITT i stan. Det är också medvetet. Då är det precis som att ha en skola på landet mitt i stan. För på landet är skolorna jättesmå och alla känner alla och sånt. Det är som om de vill ha en sån stämmning bland statsmänniskor också. Och det är bra. För lantisskolor är mysigt. Om de inte är för små och om folk inte skvallrar för mycket, fast i och för sig så är det ju en del av landsbygden. Fast det ska inte vara en del av stan ju!

Imorgon ska jag till Stockholm med Kerstin. Känner mig inte så jättesugen efter det jag fick veta idag. Men Angelica tröstade mig och det kanske blir bättre om jag åker dit och har lite kul så jag får något trevligt att tänka på. Hoppas det i alla fall. Fast jag vill vara hemma också. Fick juust veta att nästa vecka kan jag nästan inte åka hem någonting. Men jag ska försöka skippa lite saker som jag egentligen inte får, men som jag gör ändå för jag tänker då inte vara i stan i fem dagar. No way! Men nu är det ljust ute så nu känns det som om det är dag jättelänge så då är det lättare att åka hem. Och det tar faktiskt längre tid att åka till skolan från Öckerö än från Orust. Så det borde ju inte vara något problem förutom att bussarna härifrån är knäppa.

Frida Blom och Angelica Rutgersson! Ni finns, fast långt bort. Det är synd, för ni är de enda som finns. Även om vi inte är jättebra kompisar så finns ni och vi har varit med om samma saker. Man behöver faktiskt inte träffas hela tiden för att finnas (Albin)

Nu ska jag äta något gottit. Mat är egentligen inte så gott men det är bra att äta ändå . Annar dör man :'( . Och på måndag ska jag till skolan. Kanske... :) Där är maten i alla fall god ibland. Men man kan ju inte åka till skolan bara för att äta. Och snart är det loooooov. Finns inget skönare. Då ska jag bara vara hemma och hemma och hemma och hemma och fylla år. Jobbigt . För jag vill inte bli äldre. Och sedan ska jag vara på några föreställningar i Ellös för annars måste jag vara ensam hemma. Och det vill jag ju inte. Det ville jag bara när jag var 13 år. Men hur kul hade jag då? Typ "hej jag heter linn, jag har mitt liv i slussen, jag äter ingenting och då svimmar jag, det är inte bra för då kan jag ju inte vara ute lika länge. jag har världens bästa liv" . Hehe. Eller inte :P haha. Men om jag varit 13 år nu hade allt sett hela annorlunda ut. Då hade jag varit den jag egentligen var då med men inte vågade vara för att folk inte var sån.  Vad komplicerad jag är ju. Men det ska man ju vara i dagens samhälle. Fast det är konstigt. Man får inte vara komplicerad med lätta ord, bara med svåra. Och då blir ju allt dubbelt så svårt. Det är dumt :( .

PEACE LOVE AND UNDERSTANDNING <3

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej goa Linn,
Hoppas allt är bra med dig!!! Just nu är jag hemma hos Katarina, vi har tittat på dina kort = jättekul! Snart skall vi ut till Ellösparken och fixa lite. Ha det så bra, Glaaa Påsk!
Hälsa far och bror.
Kram Annelie

2007-04-07 @ 13:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback