Stockholm

Jag och Kerstin har varit i Stockholm i 16 timmar i helgen och det var de mest underbaraste timmarna sedan jag gick på högstadiet. Det borjade med en skitlång varm tågresa. Kerstin är bra på att sova överallt men jag tycker det är kanontrist så jag hade tråkigt. Men jag lyssnade på Fall Out Boy och låtarna från Ellösrevyn. Då gick det lättare. Sedan var det meningen att jag skulle läsa svenskaboken på tåget. Jag läset typ 2 rader. Not good men jag älskar dig ändå Sara :p.

När vi kom fram så skule vi ta tunnelbana och buss. ÄNNU längre att åka. Jaa, alltså vi åkte hemifrån kl halv 9 på morgonen och kom fram kl 16. :) Då var Christofer och Eve hemma.

Sedan feestade vi. Askalaskul. Det kom massa folk som jag kände redan. Men sedan kom några andra. Bland annat Edvard ;) . Hehe . Och Kerstin hittade sin tvilling. De var sååå lika. När vi visade kort på henne trodde de andra att det var Gustaf. Det var coolt. Jag smakade lite för mycket cider så jag mådde pissdåligt ett tag, not good, men sedan var allt kalas igen ;) såklaaart (A). Haha. Hämden är ljuuuv efter det jag fick veta i Göteborg i fredags.

På natten hade jag typ druckit allt vatten som fanns i hela Stockholm och då kom jag på att vatten är förbannat äckligt. Jag har aldrig druckit vatten innan sådär. Men men. Vi somnde men jag sov inte på hela natten och det var dumt för vi gick upp kl 8 nästa dag. Klockan 9 gick bussen och tunnelbanan till tåget. Och detta tåget vi skulle ta idag tog 6 timmar. Och när vi satt på tåget fick vi veta att det gick via Karlstad. Vadå omväg? Och det är så fruktansvärt tråkigt att åka tåg ju. För alla tågrälsar är placerade MITT ute i skogen. Så det enda som finns att ta kort på är ju skog. Men då sov jag faktiskt lite. Detsatt ett barn framför oss som inte hade nått fönster att se ut genom så hennes mamma läste sagor hela tiden. Gött att somna till. :p

Vi kom fram tidigare än planerat så vi hann med Stenungsundbussen och då mötte vi Björn, Jessie och Johan. Det var coolt. Har inte träffat de sedan 9an. Och Björn har jag inte träffat sedan i 8an :O så det var lite coolt.

Stockholm var i alla fall helt underbart. Trots att vistelsen varade i 16 timmar och resorna dit och hem i 17 så var det kanooon. ;) Också lilla "Morgan" ;) <3 haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback