Teater och skriva <3

Igår var jag på lunchteater på Stadsteatern. Såg Shakespeares dotter. En monolog som var riktigt bra. Sedan fick jag ogiltig frånvaro på svenskan (eller matten var det kanske). Inte bra. Men jag har bara tre ogiltiga frånvaro under hela 1an och det tycker jag är kanonbra för att vara mig. Haha.
   Sedan hade jag extraengelska. Ska ha gramatikomprov snart och det kommer gå jättebra för jag kan det här nu. Haha. Och min engelsklärare är världens bästa. Hon säger att jag är duktig trots att jag är med Annelie och Klara i rollspelet som bara pratar ifrån mig hela tiden. :P . Men jag har de bästa argumenten för att vara hindu. För då får jag döda ateisten och det är kul. Eller det är ju inte kul att döda, men själva principen. För man får inte som ateist ha sex med en brudgum som är muslim. Det funkar inte så. Men det förstår inte ateisten :) . Då måste Klara från Muslimska kvinnoföreningsgrejen (Typ feministiskt initsiativ i Sverige) döda henne.

På kvällen begav jag mig till Kungsbacka och jag hatar verkligen att åka tåg. Det är som att sitta på en flygplansvinge när man flyger tror jag. Jag är så expert på tåg med. När vi skulle diskutera för- och nackdelar med tåg i 8an.
"Fördelar är att det går fort och det är trevligt att åka om man inte åker baklänges, nackdelar är att det kan gå lite för fort ibland."
   Så kom man helt plötsligt till Lindome och där har jag varit massor med gånger. haha. Ofta man vill minnas. Nej :). Men där gick en på som hette Oskar. Han var snäll, haha. Så kom vi fram till Kungsbacka där vi gick vilse. Men sedan hittade vi till Alexandra och där var massa folk som jag inte kände. Men det var kul. Det var en som var helt galen. Haha. Så skrev de dikter, alla var jättebra, men jag kan inte skriva dikter. Någon gång (ska det vara två ord eller är det särskrivning?) ska jag lära mig av Zara. För hon är typ bäst, även fast hon bor i Norrland. När man blir kändis flyttar man till Stockholm, men när Zara blir kändis måste hon flytta till Göteborg, för det har alla bestämt. I alla fall jag och Frida. För Zara har skrivit en bok som heter Barnaskärvor. Hon är duktig <3


Och jag har förmodligen fått sommarjobb i Varberg igen. Weiiiie. Askalas. Fast då ska jag inte jobba lika mycket som förra sommaren, men det blir nog bra ändå. För det är kul när det inte är varmt. Tur att jag inte jobbar på dagen i alla fall:) Men det hade inte spelat någon roll. För teater är så kul ändå.

Ikväll är det melodifestival och alla som inte röstar på The Ark behöver inte rösta alls. För Ola Salo är snyggast i världen. Fast egentligen kan man inte tävla i musik. Alla är bra på sitt sätt . Men The Ark är i alla fall bättre än Måns Zelmerlöv (ofta man heter Semla-löv i efternamn?).

Nu i helgen måste jag skriva min parodidikt och mitt reportage om den lilla söta tjejen på skrivarkursen som heter världens gulligaste efternamn för hennes mormor är från Estland. Det reportaget kan bli rätt intressant faktiskt. Mitt allra första reportage ligger ute på NTIdningen i Sundsvall. :P
http://webnews.textalk.com/nti/ 
   Men det är inte alls bra så jag förstår inte varför just DET ligger där... Jaja. Men det är i alla fall kul att skriva. Fast jag känner att mina åskikter inte räcker till för att skriva mer krönikor just nu. Skrev två stycken häromdagen, men så kom jag på att vem f*n bryr sig om detta? Ingen som inte är lika insatt som jag i alla fall. Då blev det tråkigt igen.

Jag tror föresten att jag ska ta in mitt gamla dockskåp. Jag lever för dockskåp. Jag tror att hela världen är ett dockskåp som ägs av två jätt-barn. När jag flyger kollar jag alltid ner, om det är molnfritt, på alla små hus som blir mindre och mindre (trots att jag är höjdrädd) så tänker jag att tänk om jag vore en jätte och hela den staden var mitt dockskåp. Som Sims fast på riktigt. När jag, William och Filip var på utställning på Stadsmuseet så hittade jag en hydda i miniförmat. Tänk om jag vart så liten att jag kunnat bo där.
   Och de där böckerna av Elsa Beskow. Först om barnen som bodde i en hatt på en ö. Så råkade hela hatten brinna upp. Då kom en gubbe från en annan ö och hjälpe dem.
   Och sedan om den där söta vackra älvan som hittade en apelsin i skogen och trodde det var ett solägg.
   Och pojken som skulle plocka blåbär och lingon till sin mamma när han får hjälp av en minigubbe som hjälper honom att bli liten. Så rider de på möss.
   Det är det bästa som finns! Och Nils Karlsson Pyssling förstås <3. Tänk att jag inte växt ifrån dockskåp ännu. Men det är på samma sätt som pararlysamlare är besatta av paraplyer eller när leksakssamlare är besatta av leksaker (det var ett bättre exempel föresten).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback