Alla ska ha frihet till allt

Läste för ett tag sedan en himla bra grej, dock av en liberal men ändå. Det var en krönika om frihet.  Både Reinfeldt och Sahlin vill ha frihet. Men frihet är inte alltid frihet. Reinfeldt vill ha frihet från något och Sahlin vill ha frihet till något. De rödgröna vill ha en jämlik skola, jämlik vård, jämlika villkor på arbetsmarknaden och så vidare. De blå(svarta sorgliga) vill att man ska välja skola, välja vård, de vill att företagare ska välja välja välja välja. Men om alla vill gå till SAMMA sjukhus då? Hur gör man då? Tjockast plånbok vinner och de stackarna som inte har råd får gå till de sämsta sjukhusen och få sämst vård. Men de får minsann skylla sig själva eftersom de inte jobbat på i sitt liv och fått ett FINT yrke! Men det sista är det ingen som tänker på för det låter ju bra. Men så är det med allting som moderaterna vill. Det låter bra, sedan när man tänker på konsekvenserna så är det FÖRJÄVLIGT. Allt visar ju bara på att moderaterna inte vill ha jämlikhet i Sverige.

Men hur låter det egentligen med att ha frihet FRÅN något. I framtiden kanske det till och med finns städer där det inte får bo invandrare. Frihet från invandrare. Så kanske det finns arbeten där inte folk med blåa ögon får jobba för blåa ögon är ju ganska fult. Eller? Ska det vara så? Jag kanske borde öppna en mataffär där bara folk som äger mobiltelefoner får handla.

Hur mycket liv har egentligen en som tjänar jättejättemycket pengar? Den jobbar säkerligen 24 timmar om dygnet och skaffar barnflickor till sina barn. Barnflicka är nog det mest löjligaste folk som finns att anställa. Har man inte tid med sina barn ska man inte skaffa barn över huvudtaget. Och TÄNK så många fler dagisplatser det funnits om alla barnflickor blev dagisfröknar istället. Du gör barnen en tjänst och du tjänar förmodligen mycket mer. Så kommer den rike mannen/kvinnan ut med en bok när barnen är 20 år där han/hon skriver "Förlåt mina barn att jag aldrig hann se er växa upp och bla bla bla och pappa var aldrig hemma och Emma kom till mig en dag och sa att varför jobbar du så mycket och bla bla bla och förlåt." Försent!
Nu säger jag inte att ALLA med pengar jobbar mycket, men det brukar faktiskt hänga ihop.

Jag vet att Moderaterna
fått ta mycket skit av mig, men det är okej. En moderat blir ju bara stolt om man säger "jävla moderat" till den. För det är ju fint att vara moderat. Det bevisar ju bara på att man är rik (behöver dock inte vara det) De är ju verkligen inte i underläge i samhället. Jag är väldigt feminist. Det var jag inte förr, men nu är jag det. Kanske lite för mycket ibland. Jag tycker ju inte att det SKADAR om kvinnorna får makten i samhället. Männen har ju haft den makten väldigt länge. Och ingen klagar. Men så fort tjejer får det lite bättre i något sammanhang blir alla jättearga. Konstigt att man blir det. Speciellt om man är kvinna! Vi lever väl ganska gott nu med? Även fast vi lever i ett mansdominerande samhälle. Skulle vi leva sämre om vi kvinnorna? Nej! Vi hade levt ödmjukare, bättre och mer jämlikt (eftersom många dumma kvinnor tycker att männen ska ha LIKA mycket makt så kommer de ju få de sedan).
Feministiskt initiativ ligger ju på den röda sidan... Val 2010?


Dagens ilandsproblem: "Det är så jobbigt för mina mp3-hörlurar är sönder och då måste jag ha mina hörlurar som jag har till mobilen och de är inte lika fina." (hört på 370:an)
Dagens sanning 1: Linda Skugge och Belinda Olsson är världens bästa skribenter. Fan ta Linda att hon blivit moderat bara.
Dagens sanning 2: Lärare och civilingengörer har lika lång utbildning. Om nu de med längst utbildning ska tjäna mest, VARFÖR skiljer de då så OTROLIGT mycket? Om inte lärarna hade funnits hade de där rika civilingengörer inte LÄRT sig någonting och inte haft några pengar alls! Rent logiskt sätt borde lärarna tjäna mest!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Och min blå röst kommer att räknas lika mycket som din röda...

2007-05-30 @ 20:11:26
Postat av: Mimmi

Invadrarfria städer finns redan... Kungsbacka kommun tar inte in invandrare över huvud taget.
Jag skäms faktiskt över att bo här >.<


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback