Skit i rubriken, lääääs mina vackra åsikter

Nu ska folkpartiet börja komma med idéer som redan finns. "Sms till föräldrarna när deras barn skolkar." Sådant finns ju redan, och dessutom bryr ingen sig. De föräldrar som skulle bry sig tillräckligt mycket för att göra något åt det, deras barn är de som INTE skolkar. Sådant gör mig lite sne faktiskt. Kan inte regeringen satsa på saker som samhället behöver, hur många behöver sms och slopad förmögenhetsskatt.
    Och sedan är det alla som är förbannade på Göran Persson för att han ska bli pr-konslut i något moderatföretag. OCH? Vadå i-landsproblem? Han är inte partiledare för sossarna längre. Han får väl gör avad han vill, rösta på vad han vill? Har ni inte fattat ännu hur lika socialdemokraterna och moderaterna är? Reinfeldt är ju inte moderat i alla fall, han är alldleles för mycket vänster, och Göran Persson har aldrig varit sosse, han är alldelels för mycket höger. Det bara ÄR så. Låt Persson leva sitt liv. Varför skulle inte han få köpa en torp för 12 miljoner? Har man pengar så har man, vare sig man är sosse eller moderat.

Sedan läste jag att enligt nån undersökning trodde 70 % av alla ungdomar på utomjordningar. HUR? Det är lika ologiskt som att jorden skulle vara rund. Det tror jag inte ett dugg på. Ofta menar jag? Om jorden skulle vara rund hade himlen trillat ur. Och det gör den ju inte direkt. Om jorden hade varit rund hade vi inte gått platt på marken, och det gör vi ju. Och så snurrar jorden runt säger folk så vi är  uppochner iband, men det går så långsamt så vi inte märker det. Men det kan ju bara vara bullshit eftersom om man har en hink med vatten och snurrar den över huvudet fort, då trillar inte vattnet ut, men om man däremot gör det långsamt.Då blir man SKITBLÖT! Vi borde ju trilla av när vi snurrar långsamt, men inte när det snurrar fort fort. Jorden är platt!

I helgen ska jag och mamma ha mys. Vi ska se på melodifestivalen och heja gånger tusen på The ark <3, och den som ringer då är i princip död! The ark är så bäst trots att låten inte är bland de bästa de gjort, men de kommer vinna totalt, annars är det nått som är fel. Pappa och Magnus åker till Polen imorgon så det är jag och mamma hela tiden :) Och på söndag ska jag kanske vara med Frida. Har inte varit med henne på jättelänge. Och så pratade med Zara i Norrland igår. Hon är totalt galen. Om folk tycker att jag pratar mycket ska ni bara höra henne. Haha, hon är så rolig.

Igår lärde jag
mig att bakgrund stavas med G. Det har jag aldrig vetat. Konstigt faktiskt. Jag har alltid skrivit bakrund, men tänker man efter så är det ju faktiskt en GRUND längst BAK. Smart är jag! Och förlåt för igår Edvard. Jag älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback