Skitdag

Idag har det varit en skitdag. Allt har gått åt helvete. Först var det estetisk verksamhet på morgonen och inlämning och jag var inte klar och datan dampade utav helvete. Det gick dåligt. Sedan hade vi svenska. Och vi ska spela sagoteater. Jag, Mimmi, Mikaela, Daniella och Annica. Fast vi vet inte vilken än, men Daniella och Annica gick till biblioteket och lånade sagoböcker :). Sedan såg jag faktiskt fram emot att ha flashlektion för en gångs skull. haha. Men det ångrade jag snabbt. Datorn var helt dum i huvudet trots att jag inte jobbade ifrån nätverket. Så skulle Peter hjälpa mig och det första han sa var typ att jag skulle byta dator. Nej idag var det ingen bra dag. Men sedan på bussen hem hittade jag en metro med en jättefin bild på framsidan. Då blev jag glad:) Fin va?

image44Det är ju bara för sant det hon säger. Har inte riktigt gillat Mona Sahlin innan men smart är hon ju faktiskt lite (oj vilken fin meningsbyggnad det där var). Man ska ju vara snäll mot alla, men det där är ju faktiskt bara fakta och inget skvaller. Inte ens moderaternas trognaste anhängare kan väl medge att de inte har ljugit under valrörelsen och sina dagar som makthavare i Sverige eller vad det heter (märkte ni att jag försökte låta klok där, vet inte om det lyckades).
Sedan säger Sahlin att hon gillar Miljöpartiet och det är bra. För utan miljö kan vi lika gärna gå och dö. För då kan vi inte leva. Människor är omänskliga, det har jag skrivit förr, men jag skriver det igen för det är så otroligt sant.

Har ni läst gästkrönikan i GP idag? Gör inte det. Det är en kille som babblar ut sig att det är viktigt att se bra ut här i livet. Att skönhet är viktigare än allmänbildning. Det måste ju seriöst vara nått riktigt fel på den människan. Visst han är säkert skitsnygg och det är därför han tycker så. Men ändå. Shit, orkade inte ens läsa hela. Tänk vad så många människor tycker konstigt. Är inte alla vackra på sitt sätt? Den killen kan ju inte ha mycket till självförtroende. Det finns faktiskt något som kallas för inre skönhet. Och har man ingen sån har man ju misslyckats med nått i livet. Jag kände en gång en jättesnygg kille. Alla tyckte att han var så snygg och omtänksam och snäll. Men till och med snällheten satt bara på utsidan. Han kan ju knappast haft rött blod inne i sig. Säkert svart. Svarksjuka, arghet, grinig, dummig. Det är svart. Men åter till killen i GP. Jag säger till honom att det är väl tur att alla inte ser ut som dig. Du borde bry dig lite mindre om hur alla andra ser ut. Om du ska gå runt och tänka på det hela dagarna kan du ju knappast ha mycket till fritid. Hatar man någon (vissligen är det fel att hata men ändå) så kan man ju inte gå runt och tänka på hur mycket man hatar den personen för det tyder ju bara på att man tycker om den när man ödslar så mycket tankar på den personen. Har jag inte rätt? Lite i alla fall ?
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=484&a=342429

Jag skulle på Opera idag, men den blev inställd :( Värsta dåligt. Jag ville se. Fin musik, men det tycker nog inte Edvard men jag tycker om honom ändå ;P. Och jag har fått jobb på Schtunk i sommar igen. Sååå bra. På fredag, lördag och söndag hela juli. Helt perfekt. Och Otto Båth ska vara där . Haha. Och Åsa. Galonexpressen :D . Hon är cool. "jag känner en bååååååt, som heter otto, otto heter han" :D.

Imorgon har jag nationellt prov i Engelska. Ganska jobbigt. Och på fredag ska jag till läkaren i Uddevalla. Tänk på mig alla dååå :) Men sedan på fredag kväll kommer Edvard till Göteborg. Värsta bääääst i världen ju <3  :) Weiiie. Askalasbäst i hela väääärlden. Saknar honom så. Och den 16:e maj ska jag och Kerstin till Stockholm. Fatta hur kul vi kommer ha. Jag och Kerstin i ett nötskal i Stockholm =). Och Christofer och Edvard och alla, men mest Edvard <3 såklaaaaart. haha.

Jag har tänkt. På allt nästan, och kommit fram till att Big Bang är helt ologiskt. Bara PANG så där och allt bara blev. Nej, så kan det inte riktigt har fungerat. Men men, jag får tänka vidare på det där. Okej om man är hög och tror på det, men är man inte det får man faktiskt ta och vara logisk i sitt tänkande. Jag har också tänkt på att jag måste träffa Oskar... snart :). Det var jättelängesen, han sitter nog och filosoferar i sitt naturvetartänkande just nu. Han brukar göra det. Han pratar i poesi. Fett coolt. haha. Lär mig :) Jag är inte poetisk överhuvudtaget overheadtaken.

Kommentarer
Postat av: Glitt

Fast jag tolkade den krönikan som ironisk och då var den jättebra... whatev.
Lycka till hos läkaren! och jag gillar inte Salihn och håller inte med henne, men måste erkänna att det var rätt kul sagt om 1a april :P

Postat av: haha

Kul att du inte fattat att artikeln är ironisk..

2007-05-03 @ 16:06:58
Postat av: Ehm

Moget o ta bort inlägg ?? :S Synd att du inte fattade ironin i krönikan .. Haha.

2007-05-03 @ 16:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback