En villa, en lyxyacht, eller nej, två villor och en lägenhet i Spanien, nära vattnet

Jag har insett är det är fel att hata. Man ska inte hata nazister för att de hatar någon annan grupp, man ska inte hata tillbaka med andra ord. Då är man lika svinig själv. Jag kan själv då säga att jag tycker det är totalt fel med odemokratiska åsikter som nazism och kommunism, men hur ska hatat försvinna om man ska hata alla de som hatar andra. Det är oproffisionellt.

Jag blir verkligen deprimerad av att se på Andra Avenyn. Serien är som Orka Orka fast alla mycket mer deppade och manuset är otroligt dåligt skrivet. Det finns ingen känsla i det. Ett problem för en människa uppstår och sedan verkar det vara helt ur vägen i fyra avsnitt. Som om ingen bryr sig. Nej då kommer det andra människor med nya problem som man får ta itu med. De första är inte lika viktiga. Sånt kan jag bli förbannad på. Orka Orka hade en charm i sig.

Jag och Mimmi var ambitösa idag ska ni veta. Vi skrev och skrev och skrev och skrev på våra texter i Textkommunikationen och nu ska ingen i kören komma och säga att jag går på en slapp skola för att jag inte pluggar, men jag pluggar faktiskt. Skillnaden är att jag tycker det jag pluggar är skoj. I alla fall. Mimmi skriver ett uppslag med en krönika, en faktatext och en intervju på temat Ett år efter valet. Hon hittade en störd sida med moderater som hade uttalat sig. Man blir så ledsen när man läser sådant. Nu menar jag absolut inte att alla moderater säger såhär men sorgligt är det.


"Uteliggarna kanske inte alls vill ha särskilt mycket hjälp. De kanske inte alls är likadana trygghets- och sjukvårdsnarkomaner som huvuddelen av svenska folket."
- Jan-Erik Smeds, landstingsledamot (m)

"...en rakryggad fritänkare som är värd vår beundran"
- Charlotte Cederschiöld (m) om Silvio Berlusconi

"De bangar ju inte för att slå ihjäl en människa"
- Sven-Ingvar Svensson (m), ordförande i kyrkofullmäktige i Tyresö, om invandrare i allmänhet och muslimer synnerhet

"Thatcher gjorde mycket för de fattiga i Storbritannien när hon sålde ut de statliga företagen. På det viset kunde alla köpa aktier och då äga någonting."
- Kristina Alvendal (m), kommunalpolitiker i Stockholm


"När jag bodde i Afrika brukade vi skämta om hur man skiljer en apa från en svart? Sträcker man fram en banan tar apan den med foten." 

  Ulf Björkman (m), kommunfullmäktiges ordförande i Solna och före detta adjutant åt kungen

"De kan ju bo i plåtskjul och äta bananer."
- Dåvarande moderatledaren Gösta Bohman om folk i sydligare länder.

"När svenska folket ska få säga sitt om EMU bör inte alternativet nej finnas."

- Carl Bildt 1997 om en eventuell EMU-folkomröstning

"Det gör vi enkelt genom att ta bort bostadsbidrag och barnbidrag, genom att ta bort hela företagsstödet, genom att ta bort diverse arbetsmarknadspolitiska åtgärder, genom att dra knappt hälften av biståndet, knappt hälften av kulturstödet, bidragsdelen i studiemedelssystemet, en liten del på förtidspensionerna och knappt en femtedel av föräldraförsäkringen."

 - Thomas Idergaard, f d MUF-ordförande, om hur man sparar 100 miljarder


"Visst kan vi genomföra alla våra skattesänkningar. Det är bara att avskaffa sjukkassan, a-kassan, barnomsorgen, pensionerna och sjukvården.
- Tomas Idergaard, f d MUF-ordförande


"Lär av Djingis Khan, han byggde upp decentraliserade grupper och kommunikationer. Lär av Hitler, han upprättade nationell stolthet, och motorvägar, det är kommunikationer det. Han samlade nationen, även om det var i ett konstigt syfte."
- Kommunalrådet i Täby Henrik Westman (m)


Att man bara orkar vara så egoistisk. Vad jobbigt det måste vara att vara så himla bitter menar jag. Ska jag säga förresten. Men jag är ju bara bitter när folk är ledsna. Världen är sjuk och nu snöar det, vintern kommer, det blir halt, folk halkar och slår sig och inte en mnniska bryr sig. Det är tragiskt. Jag menar. Hur viktigt kan ditt liv bli? Hur självcentrerad får man lov att bli? Och folk har sagt till mig att jag är självisk. Okej? Bra koll man har. Och hur mycket bryr du dig? Henrik Hjelt var underbar på Parlamentet i söndags nör han under Tips från coachen skulle spela bitter djursholmsbo. Varför är alla så himla ego? Tänk på Magnus Uggla. Han är HUUUUR rik som helst och han skriver låtar om allt och alla men han slår aldrig neråt. Han driver bara med de med gott självförtroende. Det är riktigt bra stil. Vart är alla underbara människor? Kom fram annars går världen under.

När jag blir stor ska jag bli teaterregissör, om jag hinner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback