Idag hade jag matte.. Okej?

Aah, nu går allt min väg. har intervjuat en person i texten och imorgon är det kördag och på söndag är det gudtjänst och jag har faktiskt inte så mycket läxor att göra som jag brukar ha. Alla som läser detta måste ha så himla kul när de får veta allt om mitt liv. Eller?

Nej! Faktiskt inte. Men en sak i dag faktiskt. Vi hade nutidsorientering. Och en fråga var:

1. Skattefusk. Många svenskar anlitar ibland svart städ- eller hantverkarhjälp. Varför blir det så stor uppståndelse när politiker gör det?
1. det är mera omoraliskt när höginkomsttagare skattefuskar
X. många anser att politiker bör föregå med gott exempel
2. många tror att politiker är hederligare än andra och blir väldigt besvikna

Jag svarade lätt på nummer ett även fast jag anade att det var tvåan. Men ettan är ju faktiskt MER rätt än tvåan. Tycker jag. Och Mimmi också för den delen.  Men jag fick fel på den men det var det värt! Det var ju det enda värdiga svaret. Och jag menar. Är ettan FEL då eller? Jag tycker det är fruktansvärt omoraliskt att de som tjänar mest ska betala minst. Det är ju bara logiskt. Och vet ni att 2000 dör varje år i Sverige av infulensa? Och vet ni att jag är smartast i världen?

Har ni förresten tänkt på vilken fin låt Pärlor åt svin av Magnus Uggla är?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback