Lugn du hinner

Fick kurserna från ATR idag av Katarina. Det fanns en kurs som jag så gärna ville gå men så krockar det med teaterhelgen och Stockholmsresan. Känns lite dåligt, men men. Det kommer la fler skrivarkurser får man hoppas.

Igår var en stressig dag. Jag hoppade idrotten och skulle skriva på min idrottsuppgift, men jag hann INGENTING för plötsligt var klockan tre och jag var tvungen att bege mig till min sånglektion. Jag fattar inte vart tiden mellan 13.00 och 15.00 tog vägen. Efter lektionen fick jag i min lite fika innan kören. Som tur vad slutade vi en timme för tidigt så jag behövde inte stressa, men jag hade ont i hela kroppen när jag gick hem och yoga då passade inte riktigt så bra. Men det gick. Idag haltar jag och har ont överallt men idag ska jag vila. Tror jag. I helgen är det kördag hela lördagen och Gudtjänst på söndagen. Vart tar min vila vägen? Jag blir galen.

Vi läste en cool novell på svenskan. Nu ska jag börja skriva på riktigt. Håller vissligen på att resertca på en bok, men jag har ju så mycket annat tråkigt att skriva. Artiklar, cdomslag osv. Jag har inte tid med sådan skit. Jag vill skriva på riktigt. Något kreativt. En nyhetsartikel är ju inte detminska kreativt. Man ska bara skriva det som händer och inte ett ord till. Det är väl bättre att bara sätta in en bild i så fall. En bild säger mer än tusen ord. Så slipper man skriva sådant. Folk måste bli jorunalister istället för att bli författare. Världen behövernågra bra författare som skriver bra ungdomsböcker. Jag menar. En fjortonåring har läst fler böcker än vad hon/han någonsinkommer göramer i livet. AAAAAH.

Men snart är gymnasiet över. Men först ska jag ta körkort så jag kan åka hem:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback