Marginalerna är små

Så här kan det vara!


Lite problem:
Jag gick en gång på en skola där jag inte hade några kompisar. Det var jobbigt och jag hatade dem. Om jag hade gått kvar där hade jag velat typ slå ihjäl dem. Men jag bytte skola, pratade med folk och blev bra.

Stort problem:
En pojke gick på en skola där han inte hade några kompisar. Det var jobbigt och han hatade dem. Han bytte aldrig skola och sköt sina kompisar istället. Kanske hade han ingen snäll mamma som hjälpte han så att han kunde börja på en ny skola. Kanske hade han och hans familj inga möjligheter att ha honom på någon annan skola p.g.a. skolskjuts osv.

Hans hat hann växa mer än mitt. Han hade ingen att prata med, han gick ingen hjälp. Nu spärras han in. När ska han få någon att prata med egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback