Ragga rätt som Fredrik säger

Ååh jag är så arg, detta är absolut dagens i-landsproblem. Men. I punkt.se idag stod det om att äa ute ensam. Att i Sverige idag är det väldigt pinsamt att äta själv. Ja, svenskar ser konstigt på mycket som människor gör själv. Om en person går själv på bio eller på krogen, på resturanter, mässor, när man shoppar och så vidare. Vad är det som är så konstigt? Människan är en individ, ingen jäkla siamesisk tvilling.

Men det värsta. Det var att många resturanter nu infört sambord så kommer man ensam så placerar dem en vid ett bord med en massa främlingar som är SINGLAR. Så ska man börja prata och ragga på varandra. Okej? Om man inte är singel och går på resturant då? Då är det fortfraande lika konstigt. Alltså detta gör mig arg. Jag vet, inget att bli arg för egentligen men jo, faktiskt. Jag trivs med att vara ensam och jag vill inte bli placerad bredvid några singlar när jag är ute och äter, inte ens om jag barit singel själv. När jag äter vill jag vara själv eller med någon jag känner. Och om detta nu är så himla bra, vad är det då för fel och prata med sin sittgranne på bussen? Där hamnar man i alla fall av en slump. På en resturant blir det bara pinsamt. Vad ska man säga?
1. "Jaha, här sitter vi singlar. Ska vi speeddejta?"
2. "Njaa, du är lite för ful"
1. "Okej, ska vi bara äta då och sedan sticka på var sitt håll?"
2. "Nog bäst så"

Ska man ragga ska det vara med någon speciell som man har ett gott öga för. Inte för att man inte vill verka desperat och konstig för det är man inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback