Världen lever, men snart dör den

På tre stockholmbiljetter hittils har jag hamnat i vagn 6 plats 24 och två gånger har jag även hamnat i vagn 6 plats 23 och 22. Det är ett tecken. Frågan är bara vad.

Jag har fått en frälsarkrans. Det är en massa pärlor som betyder olika saker. Jag känner mig väldigt speciell faktiskt.

Ja, det är väl lite av de fina sakerna som hänt i världen. Annars är det bara mord och orättvisor. men Jag har i alla fall bestämt mig vad jag ska göra efter gymnasiet. Ljungskile har en folkhögskola med en linje som jag vill gå.

VÄRLDENKURS MED INDIENRESA
En terminskurs om rättvisa, fred, miljö - en översikts- och upplevelsekurs
Varför ökar klyftan mellan rika och fattiga?
Globalisering för vem?
Vad är rättvis handel?
Har du regnskog i din trädgård?
Varför terrorism?


Riktigt fint alltså. Någon måste ju ägna sig åt sådana frågor, nu när fler och fler blir moderater, fast jag hörde att de hade en KRIS! De RASAR procentuellt. Jaa, vad hade de trott? Tror de på allvar att vanliga människor går på deras politik? Här sitter jag på min skola och alla vill se udda och emo ut och ÄNDÅ är alla moderater. Smygmoderater skulle jag vilja säga. Ego! Som en kvinna i Stockholm sa till mig: "Ja, min dotter ville ju bli journalist men sedan ville hon inte det för då tjänar man så dåligt, men jag skulle tycka det var bra. Det finns ju så mycket vänstermänniskor i tidningsbranchen. Det är synd. Dags att det blir en änding på det."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback