Bara sport bara sport bara massor utav sport

Zlatan Ibrahimovic, många ungas hjälte, blev petad från FIFA. Han är alltså inte en av de 30 bästa fotbollsspelarna i världen. Jag berättade det för min mamma och hon blev inte förvånad. Hon är lite rolig min mamma. Hon har aldrig tyckt om Zlatan, hon tycker inte att han är duktig.
"När man bara tar bollen själv hela tiden och aldrig passar andra så är det väl inte så konstigt att han gör några mål då och då så många målchanser som han har. Han missar ju för det mesta."

Okej, min mamma är ingen sportfantast (och ingen annan i min familj heller för den delen) men hon hejar faktiskt på Färjestad i ishockey. Ganska duktigt, men det tillhör eftersom hon är från Värmland och hejade på dem när hon var små. Som vissa människor som säger att de står på någon sida inom politiken bara för att de gjorde det på 50-talet fastän de nu har helt andra åsikter. Det är det att man VET var man tillhör. Som när Leo säger att han är från Stockholm fastän han bott i Småland i 9 år.


Jag personligen tycker
inte om sport. Fast jag hejar på IFK i fotboll men det är bara för att Edvard hejar på Djurgården fast det gjorde jag faktiskt också förr haha, men det har jag inte sagt till honom än. Sedan brukar jag faktiskt se Friidrottsmästerskapen som går. Typ VM, EM osv. Det är nog den enda sport jag tycker om att se. Eller koståkning kan vara kul ibland. Annars är jag ingen sportnörd. Jag är nog mer en kulturmänniska. Som min syssling sa till mig "Jaahaa, du är en sån... typ" :P

Den absolut värsta sporten att se är vintersport. Skidor och sådant. Fast jag såg faktiskt en tävling i OS en gång som var kul i snö. Jag satt hos läkaren och det fanns inget annat att se på när man väntade. Det var som en bobbana fast man åkte snowboard i den och det gick jättefort och så åkte man två och två eller fler och skulle man åka om varandra så ramlade alla. Det var kul. Den hemskaste grenen inom vintersport är Puckelpist (vad insatt jag är ändå). Jag menar ONT I KNÄNEN!!!

Nej sport är inte min grej. Och så kommer folk och säger att man ska vara sund och trääääna osv osv osv osv och att om man inte tränar blir man tjock. Ser jag tjock ut eller? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback