Ego

När jag läser metro brukar jag snabbt bläddra förbi insändarna eftersom jag alltid blir så arg om jag läser dem. Men idag hann jag inte. Jag läste en insändare och blev så himla arg. Det var en civilingengör som tyckte att vi skulle satsa på skolan istället för på arbetslösa och lågavlönade eftersom de får skylla sig själva om de är ute och festar istället för pluggar. Den här civilingengören ville inte betalas skatt till alla de som inte gjort nått. Alltså jag blir så arg! Så kan man väl inte säga. Tänk om alla hade blivit civilingengörer. Hur mycket lön tror du man hade fått då? Inte så mycket. Och man kan ju inte bara lämna alla som är arbetslösa, bara dissa dem. Ska vi ha kommunala likvagnar på gatorna som hämnar upp alla kroppar då eller? Man kan inte bara skita i dem. Och det är väl ganska logiskt att om man tjänar mest så ska man betala mest. Annars blir alla lågavlönade ännu fattigare och de rikare blir rikare. Snälla, vi lever på 2000-talet, inte på medeltiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback