Förlåt

Att säga förlåt. Det är egentligen bara bullshit. Från att jag var 6 år till jag var 14 gick jag på en skola på Orust. Det var väl lite sisådär upp tills i 8:an. Då gick allt åt helvete. Jag bestämde mig för att byta skola. Men då kom alla som varit elaka och sa förlåt till mig och vi hade massa möten med föräldrar och sådant och sedan var allt frid och fröjd. Eller?

Nej! Att säga förlåt lättar bara hjärtat för den som varit dum. Det är den som mår bättre och känner att nu är allt kvitt ur världen. Den som blivit utsatt har ju fortfarande varit lika utsatt även om de andra sagt förlåt. Pojken som blev mördad på Kungsholmen i dagarna är fortfarande lika död även fast bratsen som slog ihjäl honom säger förlåt. Förlåtande hjälper inte den som får höra orden. Förlåt är bara till för att de elaka inte ska känna dåligt samvete och det är så dåligt. Förlåt är ett väldigt dåligt ord.

Fast detta är inget som jag tänkt på förrän denna veckan. Men nu tänker jag på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback