M06B

Jag går i 2:an på NTI-gymnasiet i Göteborg. M06B heter min klass. Folk tror att jag hatar den men absolut inte. Det finns väldigt få i klassen som varit elaka mot mig någon gång. Jag umgås med folk i skolan osv. Nästan alla är väldigt snälla och trevliga men jag skulle liksom inte få för mig att umgås mer med dem än vad jag gör och det är baar för att jag ine tycker om att prata om det de pratar om eller göra samma saker som de gör. Bara för det behöver inte jag hata dem. Fördomar kallas det. Men ytligt är klassen jättego och det är inget fel på ytan!

Förövrigt. NTI-gymnasiet? Man träffar någon annan från Västkusten som man inte sätt på länge och så blir det massa prat och då kommer alltid frågan upp vilken skola man går på nu. Ärligt talat så har jag slutat säga att jag går på NTI för det är ingen som hör vad man säger när man säger skolans namn och om de har bra hörsel och hör så är det ingen som vet vad det är för skola. Numera säger jag bara "Jag går på en liten mediaskola i stan. Ligger mittimot statsmuséet." (för södrahamngatan känner ingen till och när okunniga ungdomar inte vet vad varken statsmuséet eller domkyrkan ligger får man säga nordstan förstås).

Nej palla, och nu är min APU på Backa Teatern slut så nu väntar skolan. Orka men allt löser sig :) .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback