Min blogg är mitt liv och livet går bara åt helvete utan den för då går skolan åt helvete osv

Vi såg en film på samhällskunskapen som handlade om hur allting i Sveriges Riksdag fungerade. Och det slog mig att politik verkligen inte är min grej. Vi pratade om yttrandefrihet och tryckfrihet och då slog det mig att jag FÅR tycka illa om moderaterna ändå. Och det gör jag.  Som bara den.
 Det finns en del som säger att jag inte är politisk insatt utan bara moderathatare. Hatare vet jag inte om man kan säga. Men så kanske det är. Visst har jag en politisk åsikt men den är minsann lika stark som hatat mot dagens regering. Så är det!

Man måste få hata det som gör en ledsen och deprimerad. Och det är ju inte enskilda individer jag hatar. Bara politiken. jag vill bara omvandla alla egos som befinner sig i moderatpolitiken. Så kommer min mamma och säger att jag ska gå med i Ung Vänster. Alltså nej. Det funkar inte. Då kommer jag bli totalt insnöad och inläggen på min blogg kommer vara uppe i 20 om dagen. Ingen pallar, inte jag, jag kommer få no life. Politik är faktiskt inte min grej. Min grej är att alla ska ha det bra och vara glada och snälla mot varann. Peace and love. Men politiken glider ju in i det med. När politikerna säger att nej vi ska bara vara snälla mot de som är rika för de har förtjänat det. Sånt blir jag arg på.

Tempo tempo, Vi ska framåt i tiden inte bakåt. Snart blir väl kvinnorna och alla med en inkomst på under 20 000 av med sin rösträtt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback