Skolan

Alliansens skolpolitik. Det finns INGA lärare i Sverige som håller med om den. Möjligtvis de unga lärarna som är så osäkra och inte vet bättre. Men alla över 30 hatar den. Moderaterna vet inte hur det är att vara lärare. Att  ringande mobiltelefoner skulle vara ett problem? NEJ! Det är helt oviktigt. Eleverna är inte dumma i huvudet. Ringer mobilen så sätter de den på ljudlös. Eller de nya betygssystemet. Helt värdelöst. Det blir inte mer rättvisa betyg omman har 7 betygsteg istället för 4. Snarare tvärtom. Betygskriterierna måste skrivas om och som min vän sa "Det gör skolverket på 10 minuter" Förlåt O, men är du dum i huvudet? Det är skitsvårt redan nu för lärarna att placera in eleverna i G, VG  och MVG och hur ska man i ett ämne säga att Detta behöver du kunnaför att få betyg C men inte för betyg D men detta behöver du till betyg D och ännumer i betyg B. Det är helt sjukt. Lärarna jobbar redan 100 % och de kommer jobba ihjäl sig när detta betygsystem införs. Sedan är det ju nu lärarnas plikt att se till så alla är snälla och att ingen är mobbad och att ta hand om alla som mår dåligt och bla bla bla. Lärararna gör allt. Lärarna uppfostrar moderaternas ungar tills de blir utbrända och måste sjukskriva sig, men icke. Då måste dejobba deltid i ett halvår för att sedan gå upp till 100 % igen. Och en lärarlön i Sverige ligger på 24 000 kronor. Det är RIKTIGT sjukt! Varför ska man ha mer pengar när man har hand om pengar än närman har hand om människor. Är människor intelika mycket värda som pengarna? Regeringen ska inte lägga sig i skolan. De gör den bara sämre för både eleverna och lärarna, FÖRUTOM för de duktigaste eleverna. För de klarar sig i vilket fall. (Inte alla dock. En del kommer bli sönderstressade med det nya betygsystemet.)

Snälla låt inte regeringen hjärntvätta alla unga blivande lärare. Då får vi ett helvete i skolan i framtiden och den skolan tänker inte jag sätta mina barn i.


Kommentarer
Postat av: Alex

Håller inte med dig om att det nya betygssystemet skulle vara sämre. Jag går en internationell gymnasielinje dä jag får betyg från 1 till 7 och våra lärare jobbar inte mer på grung av det. Däremot ger det en rättvisare bedömning, eftersom många VG-elever skiljer sig åt. Här får du en mer precis bedömining av var du ligger i kursen.
Att lönen är för låg är ett faktum, men det var inte bättre när sossarna satt i Rosenbad.

Postat av: Mikaela

"Lärarna uppfostrar moderaternas ungar tills de blir utbrända och måste sjukskriva sig."
Det måste ju seriöst vara något fel med din hjärna. Det är väl för fan inte bara moderaternas ungar som de
uppfostrar. Moderates ungar är inte sämre än några andra. Du vet ju för fan inte vad du snackar om. Jag känner så jävla mkt folk, och du ska inte tro att det är nån skillnad mellan vånsterungar och moderatungar när det gäller beteende. Det har ju för fan med uppfostran samt personlighet att göra. Inte har lärarna uppfostrat mig det har mina föräldrar gjort, och jag har betett mig bättre än många andra. Så den meningen var bara skit rakt igenom.

2007-10-01 @ 20:25:26
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se
Postat av: linn

Jo för redan nu är det jättesvårt för lärare att sätta in elever i de betygsystem som redan finns. men så kanske det inte är på din skola. men jag lovar att det itne hade funkat på alla skolor
nej klart det inte hände ntåt när sossarna satt vid makten. men nu sitter moderaterna och det händer en jäkla massa och då är det ju det jag måste skriav om

2007-10-02 @ 11:04:41
URL: http://regnspeglar.blogg.se
Postat av: Edvard

amen dra härifrån da "mikaela", det är din hjärna det är fel på! tror du det inte är skillnad på vänster och höger? beter du dig bra? OK det fattade jag inte när du skrev inlägget iaf...
jättebra skrivet som alltid linn! håller alltid me dig =D

2007-10-02 @ 23:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback