Bokmässa

Var på bokmässan hela fredagen. Riktigt härligt. Synd att vi inte har någon monter i år. Kanske nästa år pappa? :) Haha. Men jag träffade i alla fall Kim Kimselius och köpte hennes nya bok. Sedan gick jag till Kretiv insikt och pratade med Dan Gårdsheim och köpte massa fina budskap. Det var ganska mycket folk på mässan så efter några timmar blev jag trött och gick till Stig Dagermansällskapet och pratade med Begnt och Anton i ett par timmar. Det var kul. Anton hade börjat läsa filmvetenskap så vi pratade mycket om film och om teater.

Sedan har jag ju alltid hatat journalister. Alla tycker att jag ska bli journalist och jag går en journalistlinje och bla bla, men journalister är bland det värsta jag vet. Falska och okänsliga. De kan inte känna medlidande för fem öre. Och på mässan hittade jag en bok som handlade om PRECIS det jag tycker. Den handlade om en journalist på en tidning som ljög ihop allt. Det ska bli riktigt intressant att läsa den.

Det blev bara en dag
på bokmässan i år iställt för fyra. Lite för kort. Hann andrig gå upp på andra våningen eller kolla in alla estlandsmontrar. Lite synd. Men nästa år måste vi ha en monter för då är jag 18 och får äntligen komma in på monterbygget på onsdagen (som jag har blivit portad från 3 år innan). Sedan har ju Lena Nilsson släppt en bok som vi kan sälja. Då går det nog bra :).





Jag och Kim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback