Det är bara jag jag jag jag som är bäst

Nu har IDOL kommit igång igen. Jag har aldrig följt programmet men råkade av en slump hamna framför tv:n. Vilket jävla skitprogram det är. In i rummet kommer det in små osäkra själar och ställer sig framför tre jurymedlemmarna som alla vet kan grilla vem som helst. Swartlings ger en liten kille en blick som får nervösa människor som honom att tappa hela sitt självförtroende.  När han försiktigt frågar om han kan börja sjunga tittar juryn på honom som om han var helt dum i huvudet. Så sjunger han och det låter förjävligt. Falskt, falsett, ja knappt en sång är det. Juryn skrattar och skakar på huvudet och där framför dem står en liten osäker kille som tror att han kan sjunga och vet inte vad han ska göra när juryn bara skrattar. Sedan visar de bara de allra sämsta och allra bästa i tv. Det är så jävla lågt. Detta är riktigt förnedringstv. Och tidningarna skriver om tävlingar i Robinsson när deltagarna tvingas bajsa i hängmattor och att det är förnedrande. Det är ingenting jämfört med detta.

När jag gick i sjuan sjöng jag duett med en tjej i min klass på Lucia. Alla visste att hon inte kunde sjunga, alla utom hon själv.  När vi sjöng var det många (mest killar) som skrattade och efteråt mobbade alla den andra tjejen och sa till alla att hon inte kunde sjunga. Hon blev jätteknäckt.

De flesta som kommer till IDOL och sjunger tror att de sjunger bra och har en chans att gå vidare. Varför förstöra deras dröm så hårt? Kan de inte få drömma trots att de inte kommer bli något. Kan de inte få tro det? Vad är det juryn är rädda för? Att tondöva ska få skivkontrakt? Troligen inte. De är bara ute efter att sänka människor. Varför vara så hårda när de vet att denna människan kommer aldrig bli någon sångfågel för hon kan inte sjunga. Låt dem fortsätta sjunga hemma när de städar, duschar, ja när de vill. Idoljuryn sänker bara människor så mycket att de aldrig mer vågar ta en ton i hela sitt liv.

Men detta är inte det värsta. Det allra värsta är alla människor som sitter och ser på detta och skrattar. Att programmet får så mycket tittare så att de inte behöver lägga ner. Det är det mest äckliga. Det bevisar bara personligheten hos svenskarna. De glädjer sig när andra misslyckas, när andra gråter eller blir ledsna. De skrattar när någon på tv gör bort sig eller får skäll. jag blir så arg när jag ser sådant. Daniel, Peter och Kirsti släcker många drömmar på ett idolprogram.

Lägg ner all förnedringstv. Kirsti är sångpedagog och hon kan sjunga så visst hör hon om någon sjunger falskt. Men är msn sångpedagog vet man också hur man ska bli bättre på sin sång. Varför säger hon inte det istället för att säga till alla att de aldrig kan lära sig sjunga. För det är inte sant. Alla KAN sjunga!

Kommentarer
Postat av: Robban

Kanon! Må Idol OCH dess tittare brinna i skärselden! Jäkla skitprogram =) *high five*

Postat av: Anonym

Haha låt mig lägga mig på golvet o skratta. Två grejer har ja att säga till dig.
1.På Idol har dom betalda skådespelare som ställer sig upp och sjunger falskt, eller folk som låtsas för att de vill bli kända. Dessutom är det deras egna val de vet precis vad som väntar dem när de går in genom den dörren.
2. Om nu sverige och dess befolkning är så jävla sviniga och "låga" o blablabla, FLYTTA TILL NÅTT ANNAT JÄVLA LAND. För det lär bli din enda lösning på din OTROLIGT POSITIVA inställning till allt... pust

2007-09-09 @ 23:12:34
Postat av: BERIT

men asså, det är ju kul att skratta åt stolpskott

2007-10-03 @ 00:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback