Alla vill ju ha högre lön

Jag har varit nära att skriva fler politiska inlägg här. Har dock hållt mig tillbaka. Men nu är det ILLA!

Nytt förslag. Lärare ska få högre lön om deras elever utvecklas. Vilket kan översättas med att ger man eleverna MVG får man högre lön. HUR TÄNKER MAN? När jag hörde detta i radion första gången satt det en moderat och berättade om detta. Inte ens då lät det bra. Inte ens med moderaternas egna ord.

Okej. Om man råkar jobba på en skola där det finns en del sk problemelever. Ska man ha LÄGRE lön då? Är man en sämre lärare då? Det är väl TUR att det finns folk som kan jobba med sådana elever också. Om detta fortsätter kommer ju alla vilka jobba på Samskolan och vem fan ska ta hand om alla andra elever? Nej jag är så fruktansvärt arg.

När jag ändå är igång kan man ju nämda dena bensinskatten. "UT UR BILEN, ÅK BUSS" säger dem. Om man inte har nån buss att åka då? Alla som bor ute på landet, som har en mil till närmaste busshållsplats där det går bussar nästan aldrig. Vd gör man då? Jo då kan man sitta hemma och RUTTNA för då får man skylla sig själv att man inte bor i stan. Men tänk om alla bott i stan. Då hade miljöutsläppen varit värre. Nu är jag arg. Jag har lovat mamma att skicka ett brev till Björklund men vad skaj ag skriva? Jag har så mycket jag vill tala om för honom att det inte går att sålla. 

DAGENS SKOLA ÄR INGEN FLUMSKOLA! OCH VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ATT FLUMMA?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback