Barn och tonåringar

Har ni tänkt på sådana små barn som alltid ska vara så himla överlägsna och verka så himla vuxna? Typ 8-åringar som klagar på sina vänner och säger något liknande med "Men ååååh, det förstår du väl att jag inte skaaaa? Vaaa? Fattade du inte det? Men vaaa?" Ja, inte så bra exempel men alla har väl råkat ut för sådana småbarn som ska vara vuxna. Skitjobbigt, eller hur? Och är man då tonåring så säger man "Nämen oj vad töntiga de barnen är, jag är så himla barnslig och fattar de inte det? Att man ska ha kul och vara barnslig. Haha, vilka småbarn."

Har ni då tänkt sedan på 16-17 ungdomar som säger "Asså jag måste verkligen sluta röka men det är så svååårt, har försökt flera gånger. Shit alltså." eller om någon frågar om man ska ha en cigg och personen svarar "naaa alltså jag har slutat. Det är inte bra." Eller om det varit en fest och några 16-17-åringar säger "Asså jag kan inte ha kul utan alkohol. Fatta tråkigt. Åååh, när alla andra är asfulla. Nämen guuud"

Det betyder att de allra töntigaste och jobbigaste människorna i hela världen är sådana tonåringar (vilket är de allra flesta). Det är ett spel att säga att man inte har kul utan alkohol, eller så har man bara ett jävligt trist och deprimerande liv. Nej, värre än så. Ett FRUKTANSVÄRT meningslöst liv. Jaa, det är faktiskt så. Att göra saker som man egentligen inte får är väldigt coolt. Förbjuden frukt smakar bäst heter det ju, men det är töntigt. Det kan ingen neka till. Folk som säger att man inte kan ha kul utan alkohol måste haft ett jävligt kasst liv fram till de blev 13-15 år, eller? Eller kommer det visa sig sedan att de bästa åren i människors liv är upp tills man fyller 12? Ingen vet. Bara att andra människor tycker att tonåringar som dricker är lika töntiga som tonåringar tycker att lillgamla barn är. Det är bara att hata hata hata hata. För så funkar det bland tonåringar, fast det är ju inte snällt att hata. Det lär man sig som barn, men det glömmer man när man börjar dricka och tror att man är vuxen.

Tänk om jag skulle köra bil till skolan varje dag utan körkort. Ja du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback