FRA-lagen

Debatten om FRA är het nu. Regeringen vill att försvaret ska ha rätt att övervaka mejl och telefoner i samhället.  Det är ju så sjukt. För det första är det ett brott mot den personliga integriteten som i sin tur är ett brott mot de mänskliga rättigheterna. Sverige som alltid ska vara så himla duktiga och följa alla lagar och rättigheter vill nu alltså ta bort den enskilde individens rättigheter. Sånt gör mig väldigt arg.

Vår skola har en övervakningskamera. Det gör mig förbannad. Nu vet jag inte om den är på, men bara grejen. Att ÖVERVAKA folk. Det är så himla fel fel fel fel. Hur kommer vårt land se ut som 50 år? Typ övervakningskameror i alla hus. Nej detta håller inte.

Kommentarer
Postat av: Annica

Övervakningskameran på vår skola får inte användas eftersom att de inte har någon skylt om att det är övervakat :) Däremot gillar jag övervakningskameror (läs min blogg om du undrar varför)

2008-06-23 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback