Matte och politik

JAG HAR FÅTT GODKÄNT I MATTE B! Fy fan vad bra jag är. Aaaah, det är så härligt. Jag var en millimeter från att få IG men att ge ett IG till Linn Heiel Ekeborg lockar inte så mycket kan jag tänka mig. Eftersom jag är en begåvad tös. Och mitt booktalk om Peter Pan på engelskan idga gick jättebra faktiskt. Allt går himlans bra nu för tiden. Bortsett från att undantagen aldrig kommer till mig. Och det kan ju vara lite tråkigt ibland, att aldrig få vara ett lätt undantag...

Idag redovisade vi våra varumärken. USA för min del då. Det var kul. Vi hade ett bildspel med bilder som skulle representera USA på ett bra sätt. Våra tre förstaord var "FRIHET, DEMOKRATI och FRED". Och när en bild på Pentagon kom upp sa jag "USA är ju måna om att hjälpa andra länder i världen som har det svårt. Pentagon symboliserar freden i USA." :D Jag är begåvad. Haha.

Nej nu får det vara slut på denna kapitalistiska synen. OMG! Jag lovar att jag aldrig kommer bli moderat. Å andra sidan är moderaterna nu mest vänster av alla allianspartierna. Folkpartiet och Björklund är höger som det bara går. Tätt efter dem kommer Centerpartiet som blivit änna riktiga svin. I mitten kommer Kd och Moderaterna. Även om det fortfarande är på egosidan. Även miljöpartiet har ballat ur. Nej nu är det Vänstern som regerar. Om det bara inte vore för den där Ohly. Vänsterpartiet har tappat 7 % sedan Schymans tid. Varför avgick hon? Hon var en riktigt bra politiker. Nej, jag säger som Kevin. RÖD MAKT ALLIANSSLAKT!!!

Men nu är det snart sommar. Jag hatar att planera loven. Det är så himla vuxet. Min kalender räcker bara till den 30 juni och det är väl allt för väl det. Nu vet jag bara att jag ska göra en massa saker i juli. Men jag vet inte vad och när. Men barn har ingen koll. Så är det bara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback