Lasermannen

Idag såg vi en dokumentär om Lasermannen på Samhällskunskapen. Sådana filmer kan skapa ganska trevliga diskussioner. Men oftast brukar vår klass diskussioner bli ganska platta. Jag är ingen bra diskussionsmänniska. Jag måste träna på min frustrationsförmåga tror jag. Hur som helst. Mycket intressant dokumentär, och det känns inte så konstigt att han begick de brotten han gjorde. Man märkte att det inte var något djävul utan en människa som verkligen inte hade en aning om vad han sysslar med. Och alla moderater som andra arga människor som tror att de vet allt om psykvården och vårt rättsystem och tycker att allt går åt helvete behöver inte vara oroliga. Denna man kommer inte komma ut på mycket mycket länge.

Människan är inte ond.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback