Skriva är enkelt om man är jävligt bra

Nu har jag bara ett matteprov kvar innan det är sommarlov. Eller det är inte så bara. Om jag inte får godkänt på det får jag IG i hela kursen. NOT GOOD! Jag längtar till sommaren och till Öland där jag ska på skrivarkurs en vecka. Det ska bli så kul.

Sedan blir jag trött på folk som dissar min framtid bara för att de själva inte har något liv. Folk som säger till mig att det är svårt att leva på att vara författare. Klart det är svårt att leva på det om man är en kass skribent. Eller du kan faktiskt vara en kass skribent och ändå kunna leva på att skriva. Kolla på Alex Schulman. Han har ingenting. Han kan inte skriva, han är ful som stryk, han har inga vänner och måste därför skriva skit om alla, han är en oerhört kass människa och kan ändå leva på sin blogg. Skulle inte jag då kunna leva på att skriva?

Ta till exempel dikter. Det finns otroligt många som skriver dikter idag. Och det är ju betydligt lättare att bli författare och skriva böcker än att bli poet. Eftersom folk idag bara skriver dikter och ingen läser dem eftersom folk idag inte är så djupa, så de förstår inte poesi. Men skönlitteratur läser alla, kanske inte pojkar mellan 11 och 25, men alla andra. Jag kommer ha ett så oerhört lyckat liv. Aaaah. Egentligen behöver jag inte ha Godkänt i Matte B eftersom jag ändå inte kommer läsa på högskolan, eftersom jag bara ska skriva i mitt liv. Men jag ska försöka gå G i alla fall, så mamma blir glad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback