Dagisbarn

Obama vann valet igår, lite otippat för min del faktiskt. Men  det är mycket bra så därför har jag inget att skriav om det. Men däremot läste jag en artikel i aftonbladet idag som gjorde mig mycket upprörd. En moderat arbetsgrupp kommer med ett förslag om att alla dagisbarn ska ha fem veckors semester. Hur hade man tänkt att det skulle gå till? Vart ska barnen ta vägen om inte de kan vara på dagis? Ska man ha med dem till jobbet? De barnen som är på dagis är där för att detas föräldrar arbetar. Och har man då inte en barnflicka eller ett flexibelt VD-jobb så kanske det inte funkar. Att gå på dagis är idag inte obligatosriskt så om man kan vara hemma med sina barn så får man det. Men man kan inte lagstifta om att alla dagisar stänger i fem veckor.

 Här är två citat från moderaten Inger Koch som driver förslaget:
"De små barnen blir väldigt trötta av långa dagar på dagis"

"Hur det ska lösas måste varje familj tänka ut själv. Det finns kanske släktingar som kan hjälpa till"

Okej?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback