Genus

Jag har varit på intensivkurs i teckenspråk idag. Där var det massvis med lärare och vi pratade genus. Men många där verkade inte riktigt hajja att idag är det 2008 hej och hå. Ordning och reda hit och genus dit. Ibland tänker jag att om alla vore som jag vad bra allt hade varit. Och vad glad jag skulle varit. Eller om alla bara hade levt i en trevlig diktatur.

Jaja, på körrepet fortsatte genussnacket. Min körledare började snacka med mig.  Vi tyckte inte heller samma då jag ansåg att det som är "pojkigt" och "flickit" INTE är medfött. Men jag har faktiskt blivit rätt bra på att skita i vad andra säger. Bra va? Det är så trevligt för då tror man att man själv har rätt hela tiden. Och det är väldigt skänt för själen. Haha.

Nu sitter jag och väntar på bussen hem från Göteborg. Var inne på Kappahl innan. Kollade lite på barnkläder och insåg att det är inne med Peace and love nu. Haha. GÖÖÖÖTT för mig. På alla kläder stod det peace eller love save the planet. Men det är bara modernt för tjejer att rädda världen och var snälla mot alla. Inte för killar. På deras kläder stod det "king" och sånna saker. Dålig stil. Egentligen borde man bara utrota alla killar. WAAAAAAH KILLAR ÄR DJUR! hahaha nej då. Men iaf göra något åt saken. Tänk ändå att det finns massa människor som jobbar mot sådana här saker. Och ändå händer det INGENTING. Men FRA-lagen gick i genom med ett HUJJJJJ. Det är nog för att det är männen som sitter vid makten. MODERATMÄN dessutom som skiter i peace, love, jorden och tjejer. Sånt är livet, ja sånt är livet. Men det får man ta som tjej. Men det borde man inte göra. TÄNK! Tjejer är till och med för mesiga för att göra något åt att dom har lägre lön än killar. TA FÖR ER FÖR FAN! skit i alla som säger "nämän hujjjj så dumt nu när ni tjejer tar 30 % plats i klassrummet istället för 10. Va dumt det blev! WAAAAH.

Min mamma tycker att jag ska bli politiskt engagerad, men jag tycker att det är slöseri på ork. Men nu börjar jag faktiskt fundera om lite granna. Vi borde starta en ny revolution. Fatta ballt ändå. Peace, love, environment and sexual equality revolution. Allt skulle kunna bli så bra.

Jag har en fin bild på vår kära Reinfeldt hemma som jag ska skanna in här. Riktigt fin kille det där alltså. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

fan vad blåst du är... killar och tjejer har olika biologiska förutsättningar. det är ingenting DU kan bestämma över.

2008-10-08 @ 12:20:25
Postat av: linn

hahaha va dum du är. Det finns inga som HELST bevis på att det skulle vara så

2008-10-08 @ 19:55:39
Postat av: Anonym

äre därför killar har mer testosteron än tjejer? därför killar är gjorda till jägare med mer muskler etc. är det därför tjejer faller för "farliga" killar som dom känner sig "trygga" och "säkra" hos? and the list goes on. du måste bara växa upp ur din förvirrade fjortisperiod och sluta bete sig som ett klassiskt mobboffer. tja pårej

2008-10-08 @ 21:00:58
Postat av: linn

och du kanske måste sluta läsa fjortisars bloggar och uppröra dig över sådana. känns det inte lite förnedrande att en fjortis som jag har dig som besökare och kommenterar mina blogginlägg. jag är så stooooooollltttt. tihi. ;)

2008-10-12 @ 20:56:16
Postat av: Anonym

jag kanske tog i lite, förlåt, jag vet att du är snäll innerst inne o menar bara väl :) hoppas du får ditt hus byggt. kram

2008-10-13 @ 11:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback