en docka tack...


Seriöst. Vart är världen på väg? Nu får ingenting hänga fritt på tjejer. Denna artikel hittade jag på aftonbladet.se. Vore det inte bättre om man redan när flickorna är små operarade in stål eller något liknande i deras bröst så de SLIPPER allt häng när de blir äldre. Man skulle kunna göra samma sak med rumpan. För vem ser inte snett på en tjej med stor röv? Väldigt äckligt. Eller hur? Man skulle också kunna stara en verksamhet för fettsugning för barn. I USA finns det ju skönhetssalonger som vaxar bikinilinjen för 7-åringar. Kanske borde man införa samma sak på svenska salonger. Det var ju faktiskt en salong i Kalmar som skulle kunna tänka sig att göra det. Det skulle man kunna utveckla.

I artikeln står det att "vetenskapen går framåt" URSÄKTA? Vi går tillbaka mot björklundtider. Då kvinnor ska vara någon jävla porslinsdocka som ska stå i ett vetrinskåp (läs: säng) och se fin och tillbjudande ut.

Min mamma har läst en bok som heter Egalias döttrar som handlar om ett samhälle där män gör som kvinnor och kvinnor som män. I det samhället bär män en PH. Penisen kan ju inte bara hänga där och dingla. Jag och Mikaela i min klass pratade om det och kom fram till att det är faktiskt ganska orättvist (även om det låter råfeministiskt) att tjejer ska göra ALLT för att se bra ut medan killar bara kan ta lite gele i håret och tro att de äger världen. Men det verkar funka rätt bra. De äger ju allt. Allt går så jävla bra för dom. Tänk att vara man.... Så fruktansvärt. Nej jag vill vara en förtryckt kvinna som kommer att behöva att lära mig laga mat för att klara mig i framtiden. Ska det vara så? Att JAG behöver lära mig det? När jag var på teckenspråkskurs för ett par veckor sedan berättade en tjej om sin bror som flyttade hemifrån och kom på att han aldrig hade startat en tvättmaskin. Så han BETALDE sin mamma för att tvätta och det var ingen som tyckte det var konstigt.  Men att jag bara kan laga spagetti, ris och currysås tycker alla är en skandal. Bara för att jag är tjej.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det finns ganska fina män ibland också. Min käre far t.ex. Han älskar att städa, är skitbra på att laga mat och så älskar min mamma som är mullig, har hängpattar och håriga ben.

2008-10-18 @ 17:01:52
Postat av: linn

självklart finns det sådana. annars hade ju ingen klagat . haha. :)

2008-10-18 @ 17:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback