Svikare:)

Idag är pluggdag för mig. Jag har gjort två historieuppgifter och nu sitter jag och skriver på min marknadsföringsplan. Det är svårt. Men har ni läst tidningen idag? Halvtid för regeringen Reinfeldt och allt går åt helvete. Enligt Sifos undersökning är det bara 44 % av de borgliga väljarna som tror att alliansen kommer vinna nästa val. 46 % tror att de kommer förlora och 10 % är osäkra. Förstår ni vad detta innebär? Det ser mycket ljus ut. Synd bara att det är hela två år kvar.

I Sverige röstar ungefär 50 % på de röd-gröna, 45 % på Alliansen och 5 % på Sverigedemokraterna. Det är ungefär jämt med andra ord. Vilket betyder att när Moderaterna vann valet 2006 så var halva Sverige missnöjda. Men nu visar siffror att 44 % av alliansens väljare inte tror på sina partier. Då har de inte många väljare kvar. Och det är väl en himla tur det. SIst Moderaterna satt vid makten var räntan 500 % på ett ungefär. Nu har vi också en jättehög ränta. Är det någon mer än jag som känner något sammanträffande?

Jag har precis skrivit klar min historieuppgift om Stalin och Hitler som skrev om historien efter hur de själva tyckte att det skulle vara. I en demokrati kan man ju inte skriva om historien på samma sätt. Tänk bara om Reinfeldt hade raderat de svenska folkhemmet ur vår historia. Det är väl en himlans tur att vi har det skrivet svart på vitt att Socialdemokraterna byggt upp Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback