EU-valet

Piratpartiet fick ett mandat i EU-parlamentet. SKANDAL!
Folkpartiet fick tre mandat i EU-parlamentet. Vart är världen på väg?


Jag såg på valvaka igår. Inte så jättespännande, men Miljöpartiet ökade och ökade hela kvällen vilket var trevligt. Tyvärr gjorde Folkpartiet detsamma, vilket var mindre trevligt. Miljöpartiet fick i alla fall två mandat (ett mer än vad de redan har) vilket är mycket bra. FI kom tyvärr inte in (vilket kan bero på att valsedlar inte fanns i alla vallokaler). Tänk att kvinnors rättigheter är så lite värt.

Nu är det sommarlov, skolan är slut och i höst börjar jag på Ljungskiles folkhögskola, vilket innebär att jag åker till INDIEN i tre veckor. Det ska bli så häftigt.

Men nu är det sommarlov och i sommar ska jag BARA slappa och försöka få sommarlovet att bli sådär långt som det var när man var mindre då det var sommarlov en hel evighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback