F!

Idag var jag och röstade i EU-valet.  Jag hade ett tag tänkt att rösta på Feministiskt Initiativ, men min röst föll till slut på Carl Schlyter, Miljöpartiet. En sak som jag kom att tänka på när jag stod där i vallokalen var att Feministiskt Initiativ inte hade några valsedlar ute. Jag fick då veta att alla partier som har under 1 % röster (vilket det bara är FI som har) inte får ha några valsedlar ute. Det gör ju att rösterna kommer minska som bara den.

Tänk att kvinnors rättigheter ska vara så lite värda i samhället. Tänk att det är så få som kallas sig feminister (ordet feminist betyder att man vill förändra att kvinnor är underordnade män i samhälelt) och vill man inte det är man ju dum i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback